قیمت نفت به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسید

کدخبر: ۳۹۰۴۸۴
قیمت نفت امروز و دیروز با افزایش بیش از ۲ درصد به بیشترین میزان خود در یک سال گذشته رسید.
قیمت نفت به بالاترین میزان در یک سال گذشته رسید

به گزارش اققتصادنیوز به نقل از نفت خبر و رویترز، قیمت نفت امروز و دیروز با افزایش بیش از ۲ درصد به بیشترین میزان خود در یک سال گذشته رسید.

قیمت نفت برنت در معاملات روز سه‌شنبه ۲ درصد و در معاملات امروز چهارشنبه ۰.۵ درصد افزایش یافت.

همچنین قیمت شاخص بهای دیگر نفت، وست تگزاس اینترمدیت روز سه‌شنبه ۲.۳ درصد و امروز ۰.۴ درصد افزایش یافت‌.

به این ترتیب امروز معاملات آتی نفت برنت با قیمت ۵۷.۷۲ دلار انجام شد و وست تگزاس اینترمدیت به ۵۵.۲۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

افزایش قیمت نفت دلایل مختلفی داشته است. یکی گزارشی که نشان می‌دهد تولیدکنندگان نفت به تعهدات خود برای کاهش تولید پایبند بوده‌اند.

همچنین کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت ایالات متحده در افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده است. انستیتو نفت آمریکا دیروز اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژانویه ۴.۳ میلیون بشکه کاهش یافته است در صورتی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ۴۴۶ هزار بشکه افزایش داشته باشد.

علت دیگر افزایش قیمت نیز به ایالات متحده مربوط است. احساسات بازار به اخبار مبنی بر برداشتن نخستین گام دموکرات‌ها در کنگره برای تصویب طرح بسته کمکی ۱.۹ تریلیون دلاری رییس‌جمهور منتخب، جو بایدن برای ویروس کرونا واکنش مثبت نشان داد؛ هرچند این طرح از حمایت جمهوری‌خواهان برخوردار نیست.

تحلیلگران همچنین می‌گویند بازار به آخرین ارزیابی اوپک مبنی بر این که میزان ذخایر نفت تا ماه ژوئن به سطحی پایین‌تر از متوسط ۵ سال اخیر خواهد رسید واکنش مثبت نشان داده است و همه این موارد قیمت نفت را افزایش داده است تا رکوردی جدید در یک سال گذشته ثبت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید