در 11 ماه 99 ثبت شد

رشد سرمایه گذاری خارجی با روی کار آمدن بایدن

کدخبر: ۳۹۲۶۱۰
​ارزش مصوبات سرمایه گذاری خارجی در 11 ماه منتهی به بهمن 99 در بخش صنعت، معدن و تجارت 89.4 درصد رشد کرد.
رشد سرمایه گذاری خارجی با روی کار آمدن بایدن

به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی وضعیت طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه گذاری خارجی در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان دهنده آن است که در نیمه اول سال جاری در مجموع 104 طرح از سوی هیات سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است که نسبت به مدت مشابه سال به لحاظ تعداد رشد 31.6 درصدی داشته است؛ طرح های مصوب در مدت مشابه سال قبل برابر با 79 طرح بوده است.

از سوی دیگر براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی حجم کل سرمایه گذاری خارجی در مدت زمان مورد بررسی یک میلیارد و 477 میلیون دلار بوده که می توان گفت در مقایسه با 780 میلیون دلار مصوب در مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 89.4 درصدی ارزش مصوبات سرمایه گذاری خارجی در کشور بوده ایم.

رشد سرمایه گذاری خارجی در مدت زمان مورد بررسی در حالی ثبت شده که با شروع تحریم ها شاهد ریزش سرمایه گذاری خارجی در کشور بودیم، بطوریکه بسیاری از شرکای خارجی تولیدکنندگان داخلی از کشور خارج شدند و به این طریق بسیاری از طرح های مشترک با شرکای خارجی ناتمام به حال خود رها شدند. اما با تغییر قدرت در آمریکا ظاهرا سرمایه گذاران خارجی خیال بازگشت دارند و این امر موجب شده تا شاهد رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور باشیم.

سرمایه

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید