آمار وزارت صمت در هفت ماه منتهی به مهر 99 منتشر شد

معرفی پناهگاه اصلی سرمایه‌های صنعتی در 7 ماه اول 1399

کدخبر: ۳۸۱۷۰۵
بیشترین سهم پروانه بهره‌برداری صنعتی (توسعه ای و ایجادی) صادره در اولین ماه پاییز به کدام گروهها رسید؟
معرفی پناهگاه اصلی سرمایه‌های صنعتی در 7 ماه اول 1399

به گزارش اقتصادنیوز؛ داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت را می توان نقشه راه سرمایه گذاری صنعتی دانست. براساس ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی بالاترین سرمایه گذاری محقق شده به گروه «ساخت فلزات اساسی» اختصاص داشته بطوریکه حدود 196.9 هزار میلیارد از مجموع سرمایه گذاری محقق شده در هفت ماه منتهی به مهر سال جاری این گروه اختصاص داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 879 درصد سرمایه گذاری محقق شده برای این گروه رشد داشته است و حدود 38.5 درصد سرمایه گذاری کل کشور به این گروه اختصاص یافته است.

اما به لحاظ تعداد نیز در میان مدت زمان مورد بررسی بالاترین سهم به گروه «ساخت و مواد و محصولات شیمیایی» اختصاص داشته است و این گروه توانسته 582 فقره پروانه بهره برداری را به خود اختصاص دهد و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28.2 درصدی را ثبت کند. داده های اعلام شده حکایت از آن دارد که متوسط سرمایه گذاری برای راه اندازی یک واحد در این گروه 90.5 میلیارد ریال بوده است.

رصد داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 3هزار و 665 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 512 هزار میلیارد ریال در کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد شاهد رشد 3.1 درصدی در تغداد و 105 درصدی به لحاظ سرمایه گذاری بوده ایم.

براساس داده های اعلام شد بیشترین سرمایه گذاری محقق شده در مدت زمان مورد بررسی به گروه «ساخت فلزات اساسی»، «استخراج کانه های فلزی»، «ساخت مواد و محصولات شیمایی»، «سایر محصولات کانی غیر فلزی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی ها» اختصاص یافنه است.

روند سرمایه گذاری صنعتی

براساس داده های اعلام شده از مجموع پروانه های بهره برداری 1807 فقره به طرح های ایجادی و 1858 فقره توسع های اختصاص داشته اند. از سوی دیگر بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استانهای کشور مربوط به استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی با 265 و 264 فقره و کمترین با 17 فقره به جنوب کرمان تعلق دارد. ü بالاترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه های بهره برداری صادره، متعلق به مناطق ویژه و آزاد با حدود 149.4 هزار میلیارد ریال و با سهم 29.2 درصدی از کل کشور است.داده های اعلام شده همچنین حکایت از آن دارد که متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد یک واحد در این دوره برابر با 139.7 میلیارد ریال بوده و بالاترین اشتغال ایجاد شده مربوط به استانهای تهران و خراسان رضوی به ترتیب با 6375 و 4799 نفر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید