استاندار تهران خبر داد

رفع مشکل سرمایه گذاری واحدهای مستقر در شعاع 120 کیلومتر

کدخبر: ۳۹۳۶۷۳
استاندار تهران، از موافقت وزارت صمت و سازمان محیط‌ زیست برای امکان تجدید سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی مستقر در شعاع 120 کیلومتری استان تهران خبر داد.
رفع مشکل سرمایه گذاری واحدهای مستقر در شعاع 120 کیلومتر

به گزارش اقتصادنیوز؛ در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اعلام این خبرگفت: با موافقت این دو دستگاه دولتی، امکان نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی که در شعاع 120 کیلومتری پایتخت مستقر هستند، فراهم شده و این موضوع برای تصویب روی میز هیات دولت قرار گرفته ‌است.

در این نشست علاوه بر خبر اعلام شده از سوی استاندار تهران مشکلات  مشکلات متعددی از سوی نمایندگان بخش خصوصی در مورد فعالیت‌های اقتصادی مطرح شد. مشکل واحدهای تولیدی سیمان یکی از موارد مطرح شده در این نشست بود، مشکلی که مسوولان دولتی عنوان کردند برطرف شده و کارخانه های سیمان به زودی وارد مدار تولید خواهند شد.

بازگشت واحدهای سیمان به مدار

هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران در بیست ونهمین روز بهمن ماه برگزار شد که طی آن، با بحث و بررسی روی مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان بخش‌خصوصی و گفت‌و‌گوی مستقیم با مسئولان دولتی، راهکارهایی برای رفع این مشکلات اتخاذ شد.

مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران  در این نشست، به توقف یا کاهش فعالیت کارخانه‌های سیمان از آبان‌ماه امسال به دلیل قطعی پیاپی برق و گاز این واحدها اشاره کرد و با بیان اینکه قیمت هر کیسه سیمان در بازار تا 50 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرده، گفت: این پیشنهاد مطرح شد که اجازه ذخیره‌سازی مازوت و استفاده از آن در مواقع اضطراری به جای برق و گاز به این واحدهای تولیدی داده شود تا تولید سیمان دچار وقفه نشود.

خوانساری همچنین با استناد به آمارهای رسمی، یادآور شد که روند سرمایه‌گذاری در کشور طی دست‌کم دو سال اخیر، منفی بوده و میزان استهلاک از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته که نگران‌کننده است. به گفته وی، آمارهای اعلام شده و مستند نشان می‌دهد که طی دو سال گذشته، حدود 100 میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج شده و نمود این اتفاق را امروز در خرید و سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کشورهای همسایه از سوی ایرانیان می‌بینیم.

در ادامه، استاندار تهران در واکنش به گفته‌های رئیس اتاق تهران پیرامون تعطیلی و توقف فعالیت کارخانه‌های سیمان، با تایید اینکه طی امسال کارخانه‌های تولید سیمان استان تهران 45 روز توقف فعالیت داشتند و این میزان در کشور 86 روز بود، طبق مصوبه اخیر مقرر شد تا کارخانه‌های سیمان در درون مجموعه تولیدی خود، امکان انبار و ذخیره‌سازی مازوت را داشته باشند و سازمان محیط‌زیست نیز این انبارها را در محل کارخانه پلمب کند.

در همین رابطه، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز از رفع مشکل واحدهای تولیدی سیمان خبر داد و گفت: از دو هفته پیش، کارخانه سیمان تهران به مدار تولید بازگشته و سه کارخانه تولیدی دیگر در استان نیز به زودی احیا شده و به مدار تولید بازخواهند گشت.

افزایش مدت تقسیط بدهی مالیاتی تولیدی ها

به گزارش اتاق بازرگانی ایران؛ ﺣﺸﻤﺖ‌ﺍﻟﻪ ﻋﺴﮕﺮﯼ، ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﯼ ﺗﻬﺮﺍﻥ نیز در این نشست، به مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه‌قوا درباره افزایش طول مدت تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی که در حال احیا هستند، از 36 ماه به 60 ماه خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد تسهیل رفع موانع تولید، تمامی اجرائیات بانک‌ها و شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی علیه واحدهای تولیدی در صورتی که روی ترتیب پرداخت بدهی‌های خود اقدام کرده و به توافق برسند، به تعویق افتاده‌است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید