رویترز:

ونزوئلا در ازای دریافت بنزین، سوخت جِت به ایران می‌فرستد

کدخبر: ۳۹۵۲۱۳
رویترز به نقل از سه منبع آگاه خبر داد که ونزوئلا در ازای دریافت بنزین به ایران سوخت جت تحویل می‌دهد.
ونزوئلا در ازای دریافت بنزین، سوخت جِت به ایران می‌فرستد

به گزارش اقتصادنیوز، بنا بر گزارش رویترز، به دلیل کاهش مسافرت‌های هوایی داخلی به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ونزوئلا با مازاد سوخت جت مواجه شده و همین امر اجرای توافق سال گذشته شرکت ملی نفت دو کشور را برای مبادله بنزین با سوخت جت آسان‌تر کرده است.

مطابق اسناد شرکت ملی نفت ونزوئلا(PDVSA) که به دست رویترز رسیده، ونزوئلا از ماه اکتبر گذشته تا کنون حداقل یک محموله ۱.۹ میلیون بشکه‌ای سوخت جت را به شرکت ملی نفت ایران(NIOC) تحویل داده است.

این گزارش می‌افزاید که در مبادله پایاپای ونزوئلا و ایران که بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه بخش انرژی دو کشور وضع شده، همچنان ادامه دارد، تسویه محموله‌ها بدون انتقال پول صورت می‌گیرد و اگر اختلافی در ارزش‌ فرآورده وارداتی و صادراتی وجود داشته باشد، با تغییر حجم محموله بعدی جبران می‌شود.

رویترز همچنین ادعا کرده که کشتی حامل مواد غذایی مورد نیاز برای افتتاح سوپر مارکت ایرانی در ونزوئلا نیز در مسیر برگشت، حامل پودر آلومینا بوده است.

انتشار گزارش رویترز در حالی است که سفارت ایران در کاراکاس ماه اوت گذشته اعلام کرد که ایران در ازای جبران کمبود بنزین ونزوئلا از این کشور انبه و آناناس وارد می‌کند که تجارتی برد-برد برای دو طرف محسوب می‌شود. پیشتر مقام‌های آمریکایی نیز ادعا کرده بودند که ونزوئلا در مقابل واردات بنزین از ایران، به این کشور طلا صادر می‌کند.

ایالات متحده طی ماه‌های گذشته تلاش کرده تا با توقیف برخی از محموله‌های بنزین ایران به اتهام دور زدن تحریم‌های این کشور، مانع تجارت سوخت میان تهران و کاراکاس شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید