معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

رشد 300 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در 10 ماه

کدخبر: ۳۹۸۰۶۰
معاون امور صنایع وزارت صمت در اردبیل از رشد ۳۸ درصدی جوازهای تاسیس صادره صنعتی در ۱۰ ماه امسال خبر داد.
رشد 300 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در 10 ماه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در همایش فعالان بخش خصوصی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اردبیل، با بیان این مطلب، افزود: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۱ هزار فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد، این در حالی است که تعداد جواز های تاسیس صادره در کل ۴۰ ساله اخیر ۷۷ هزار مورد بوده است.

وی همچنین با اشاره به رشد ۸ درصدی صدور پروانه های بهره برداری از لحاظ تعدادی، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۵ هزار و ۷۰۰ واحد /بنگاه صنعتی به بهره برداری رسیده است که رشد ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: در حوزه اشتغال پروانه های بهره برداری در ۱۰ ماه امسال نیز رشد بیش از ۲۸ درصدی داشته‌ایم و بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر در ۵ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری، مشغول به کار شده اند.

افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی 

صادقی نیارکی به افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت انجام شده است و فقط ۲۸ طرح صنعتی و بزرگ بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته اند.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف گذاری برای احیای ۱۵۰۰ واحد از ۹ هزار واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرکها و نواحی صنعتی کشور گفت: خوشبختانه بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ واحد در استان‌های سراسر کشور به مدار تولید برگشته اند که استان اردبیل با احیای ۵۶ واحد با مجموع اشتغال ۱۲۰۰ نفر نیز در این آمار سهیم بوده است.

وی با اشاره به شروع نهضت ساخت داخل از سال ۱۳۹۸ بیان کرد: می‌خواهیم ظرف مدت سه سال، ۱۰ میلیارد دلار از ۲۵ میلیارد دلار واردات مواد اولیه، اجزا، قطعات و تجهیزات را داخلی سازی کنیم که در ۹ ماهه امسال ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از این آمار محقق شده است.

رشد حدود ۲۰ درصدی صادرات در ۱۰ ماهه امسال

صادقی نیارکی در ادامه با بیان اینکه در ۲۰ رشته از ۲۸ رشته فعالیت صنعتی رشد مثبت داشتیم، اضافه کرد: صادرات حدود ۲۰ درصد در ۱۰ ماه امسال نسبت به سال قبل رشد داشته است و واردات نیز ۲۰ درصد کاهشی بوده است.

وی اضافه کرد: در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰ میلیارد دلار واردات انجام شده است که این رقم در ۱۲ ماهه سال گذشته ۴۳ میلیارد دلار بوده است.

پیگیری تمرکز منابع بخش صنعت  

معاون امور صنایع وزارت صنعت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: به دنبال تمرکز منابع بخش صنعت در بانک‌هایی هستیم که بیشترین حمایت را از این حوزه دارند.

صادقی نیارکی گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین ایمیدرو، بانک صنعت و معدن و معاونت طرح و برنامه وزارتخانه برای ترکیب منابع شرکت‌های بزرگ و بانک صنعت و معدن و رسیدن به عدد ۱۲ هزار میلیارد تومانی نزد این بانک منعقد شده است.

استفاده از ظرفیت‌های ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید برای هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید و اشتغال تاکید کرد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید