معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

رشد 2 برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی

کدخبر: ۳۹۸۱۰۶
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه ‌راکد در کشور از سوی ۵۰۰ مشاور بخش خصوصی و دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا این واحد‌ها پس از بررسی و رفع مشکلات به چرخه تولید بازگردند.
رشد 2 برابری واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، علی رسولیان در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: برای افزایش سرمایه‌ گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی در کشور اقدامات مهمی صورت گرفته است. وی در این خصوص، اضافه کرد: تا کنون نزدیک به ۹ هزار قرارداد واگذاری زمین برای ایجاد واحدهای تولیدی در کشور منعقد شده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی و حمایت از بهره ‌برداری و فعالیت در شهرک‌های صنعتی ادامه داد: با برنامه‌های مختلفی که برای فعال ساختن چرخه صنعت کشور درحال اجراست، امسال علاوه بر بازگشت این تعداد واحد راکد به چرخه تولید، تقاضا برای سرمایه‌ گذاری نیز در شهرک‌های صنعتی کشور دو برابر شده است. رسولیان با بیان این‌که در قانون بودجه سال آینده کمک‌های خوبی درنظر گرفته شده است تا بتوان زیرساخت‌های لازم را در شهرک‌های صنعتی کشور تأمین کرد، اظهار داشت: در زمینه تأمین برق و گاز توسط دستگاه‌های خدمات ‌رسان، به هر میزان ارائه خدمات انجام شود، ۳۰ درصد تأمین منابع توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌‌ها انجام می‌گیرد. وی تصریح کرد: اردبیل یکی از استان‌هایی است که از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه صنعتی برخوردار است و شهرک‌های صنعتی خوبی هم در این استان وجود دارد. رسولیان اضافه کرد: از یک هزار و ۴۳۷ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در سطح کشور که به چرخه تولید بازگشته‌اند، 48 واحد متعلق به استان اردبیل بوده که امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی، نظام بانکی و بخش خصوصی، گستره بازگشت واحد‌های راکد و نیمه فعال به مدار تولید را توسعه دهیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید