سازمان جهانی بهداشت واکسن کووید چینی را برای استفاده اضطراری تایید کرد

کدام واکسن ها از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شده اند؟

کدخبر: ۴۱۰۷۸۷
تدروس آرهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در جلسه ای مطبوعاتی گفت: واکسن کووید پکن برای بزرگسالان 18 سال به بالا توصیه می شود و طریقه مصرف آن هم دو دوز است.
کدام واکسن ها از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شده اند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که سینوفارم، واکسن کووید چینی را برای استفاده اضطراری تایید کرده است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

تدروس آرهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در جلسه ای مطبوعاتی گفت: واکسن کووید پکن برای بزرگسالان  18 سال به بالا توصیه می شود و طریقه مصرف آن هم دو دوز است.

افزودن واکسنی جدید به لیست گزینه های واکسن قابل استفاده می تواند تلاش برای مقابله و کنترل شیوع کووید 19 و انواع مختلف آن را تسریع کند. انواع مختلف کووید و جهش های جدید آن در بسیاری از نقاط جهان در حال ظهور است.

تدروس گفت: حل بحران واکسن نیاز دارد تا ما تمام ایستگاه ها را فعال کنیم. او ادامه داد: واکسن های سینوفارم ششمین مورد از سری واکسن هایی است که سازمان جهانی بهداشت آن را برای ایمنی کارایی و کیفیت تایید می کند.

به گفته تدروس، واکسن ابزاری حیاتی است. اما در حال حاضر، حجم و توزیع واکسن برای پایان دادن به پاندمی کافی نیست.

براساس صحبت های مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، پاندمی نشان داد که وقتی سلامتی در معرض خطر باشد، همه چیز در معرض خطر است. اما زمانی که سلامتی محافظت و ارتقا می یابد، افراد، خانواده ها، جوامع، اقتصاد و ملت ها می توانند رشد کنند.

تزریق دو دوزی واکسن دولتی چین قبلا برای استفاده اضطراری در چین، امارات متحده عربی و بحرین تایید شده بود. واکسن چینی دیگری که توسط شرکت خصوصی سینوواک ساخته شده است، هنوز توسط سازمان جهانی بهداشت تایید نشده است.

در امریکا، واکسن های تولید شده توسط فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون مجوز استفاده اضطراری را توسط سازمان غذا و داروی امریکا دریافت کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی استفاده اضطراری را برای سه واکسن دیگر از جمله واکسن های تولید شده آسترازنکا و موسسه سرم هند را هم صادر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید