با شیوع ویروس کرونا صورت گرفت:

افزایش سرمایه گذاری در استارت آپ های تحویل غذا

کدخبر: ۴۱۲۹۳۲
کرونا به نفع تحویل دهندگان غذا عمل کرده است. سیل سرمایه گذاری در این استارت اپ ها ادامه دارد.
افزایش سرمایه گذاری در استارت آپ های تحویل غذا

به گزارش اقتصادنیوز؛ همه گیری کرونا با تغییر سبک زندگی مردم به نفع بسیاری از استارت آپ ها در کشورهای کوچک و بزرگ جهان عمل کرد و شرکت های تحویل غذا با همه گیری کرونا و استقبال مردم از خدمات آن ها، با سیل سرمایه گذاری روبه رو شدند. سرمایه گذاران پیش بینی می کنند همه گیری کرونا به تغییر دائمی سبک زندگی مردم تبدیل شود که تمایل بیشتر به خرید غذا از شرکت های تحویل غذا، یکی از این تغییرهاست. 

بطوریکه در این مدت استارت آپ های مثل گتیر در ترکیه و برنامه تحویل غذای گوریلاس در برلین به ارزیابی های میلیارد دلاری در دوره همه گیری رسیدند. در انگلستان نیز دلیورو، 2.1 میلیارد دلار معادل1.5 میلیادر پوند سرمایه جذب کرد هرچند سهام این استارت آپ با افتی 30 درصدی رو به رو شد.

رشد استارت آپ های تحویل غذا به میزانی بوده که بلومبرگ در خبری نوشت یک استارت اپ تحویل غذا در عربستان سعودی که به مدد کرونا رشد کرده، قصد دارد سهام خود را در بازار ثانویه این کشور عرضه کند.

نخستین استارت آپ عربستان سعودی در همکاری با  HSBC  عرضه اولیه سهام و عمومی سازی خود را آغاز می کند.

استارت آپ تحویل غذای جاهز، با کمک واحد محلی هولدینگ  HSBC به عنوان نخستین استارت اپ عربستانی برای عرضه اولیه سهام خود آماده می شود. قرار است سهام این شرکت در Nomu، بازار ثانویه سهام عربستان سعودی عرضه شود.

شرکت جاهز در سال 2016 تاسیس شده است. این شرکت به 2 میلیون مشتری در عربستان سعودی خدمات می دهد. جاهز از طریق اپلیکیشن خود در سال 2020، 20 میلیون سفارش رستوران ها را انجام داده است. در سال گذشته این استارت آپ نزدیک به 36.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

به گفته غصب مندیل، مدیر این استارت آپ، این شرکت قصد دارد خدمات خود را در کشورهای منطقه توسعه دهد و از فرصت ها فناوری برای بهبود خدمات رسانی استفاده کند.

شرکت های تحویل غذا با همه گیری کرونا و استقبال مردم از خدمات آن ها، با سیل سرمایه گذاری روبه رو شدند. سرمایه گذاران پیش بینی می کنند همه گیری کرونا به تغییر دائمی سبک زندگی مردم تبدیل شود که تمایل بیشتر به خرید غذا از شرکت های تحویل غذا، یکی از این تغییرهاست.

استارت آپ های دیگری مثل گتیر در ترکیه و برنامه تحویل غذای گوریلاس در برلین هم به ارزیابی های میلیارد دلاری در دوره همه گیری رسیدند. در انگلستان دلیورو، 2.1 میلیارد دلار معادل1.5 میلیادر پوند سرمایه جذب کرد هرچند سهام این استارت آپ با افتی 30 درصدی رو به رو شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید