صنایع پیشرفته از الزامات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

کدخبر: ۴۱۳۳۹۸
مدیرعامل صحا (صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته) توجه ویژه به صنایع پیشرفته را یکی از لازمه های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور دانست و گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از نخبگان باید نگاه ها به صنیع هایتک در کشور اصلاح شود و توجه بیشتری به این مقوله صورت گیرد.
صنایع پیشرفته از الزامات توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش اقتصادنیوز؛‌ رضا نقی پور اصل نقی پور اصل با اشاره به عملکرد صندوق در سال ۹۹ گفت:  عمده ترین بخش از شعار سال را برای صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مانع زدایی دانست.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با تسهیلگری و تسریع در ارائه خدمات بتوانیم گام های موثری در تحقق عملی شعار سال برداریم .در سال گذشته علیرغم مشکلات و سختی های بسیار ناشی از همه گیری بیماری کرونا و تحریم‌ها توانستیم کارنامه خوبی از خود به جا گذاشته و رکورد های ۲۲ سال فعالیت صندوق را جا به جا کنیم .

 وی افزود: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با دستگاه‌های مختلف ازقبیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داریم که امیدواریم این امر به همکاری و پشتیبانی بیشتر از صنایع پیشرفته کشور صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به تلاش‌های صورت گرفته جهت افزایش فعالیت های صندوق اشاره کرد و گفت: در راستای تغییر عنوان صندوق و افزایش فعالیتهای آن کارگروهی در مجمع عمومی صندوق تشکیل شد تا با تغییر آیین نامه ها بتوانیم خدماتی از قبیل کمک های بلاعوض را به فهرست خدمات صحا اضافه کنیم و پیشنهاد کردیم این کار را با حمایت از مقالات دانشگاهی شروع کنیم.

نقی پور اصل زمینه را برای همکاری با سازمان علمی و فناوری بسیج مساعد دانست و گفت: خوشبختانه زمینه برای همکاری دو مجموعه مساعد است و می توانیم در راستای معرفی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای دریافت تسهیلات و همچنین در ارزیابی طرح ها به ویژه طرح‌های حوزه های نظامی از ظرفیت های بسیج استفاده کنیم.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید