افزایش 35 درصدی قیمت؛

تخم مرغ گران شد

کدخبر: ۴۱۵۳۸۵
مشاهدات بازار نشان می دهد در جدیدترین تغییرات قیمتی، تخم مرغ با افزایش قیمت ۳۵ درصد و قند و شکر ۱۰ درصد روبه رو شده اند.
تخم مرغ گران شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در چند روز اخیر به سایر کالاهای اساسی از جمله لبنیات و شکر رسیده است. مشاهدات بازار نشان می دهد در جدیدترین تغییرات قیمتی تخم مرغ با افزایش 35 درصد و قند و شکر 10 درصد روبه رو شده اند.

در حال حاضر در عمده فروشی ها هر کارتن تخم مرغ از 137 هزار تومان به 187 هزار تومان رسیده است. به نوعی هر شانه 37 هزار و 500 تومان و هر دانه تخم مرغ 1250 تومان قیمت گذاری شده است. قند نیز به هر کیلو 17هزار و 500 تومان و شکر 16 هزار و 500 تومان رسیده است. 

البته افزایش قیمت کالاهای اساسی آن هم در روزهای پایانی فعالیت دولت دوازدهم به این کالا تمام نشده بلکه  واحدهای تولیدی از شرایط انتخاباتی سوءاستفاده کرده و با همکاری مراجع تصمیم‌گیر هر روز لیست جدید قیمت محصولات خود را در معرض دید مردم قرار داده‌اند.

علاوه براین قیمت کمپوت نیز افزایش پیدا کرده است، به‌نحوی که کمپوت 15هزارتومانی به 27 هزار تومان رسیده است البته این رقم قبل از محاسبه قیمت‌های جدید شکر است و به‌طور حتم با افزایش قیمت‌ شکر، کمپوت هم شاهد افزایش قیمت خواهد شد.   

جالب اینجاست معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص  این افزایش قیمت ها با تأکید بر اینکه گرانی کالا ارتباطی به سازمان حمایت ندارد، گفت: همچنین گرانی کالا ارتباطی به اتاق‌های اصناف ندارد، زیرا مقوله گرانی و گرانفروشی دو موضوع جدا از یکدیگر است و بازرسین سازمان حمایت و اتاق‌های اصناف به موضوع گرانفروشی‌ها ورود می‌کنند نه گرانی‌ها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید