بشار برای چهارمین بار رئیس جمهور شد

فوری/ بشار اسد با 95 درصد آرا پیروز انتخابات شد

کدخبر: ۴۱۵۳۱۷
اقتصاد نیوز:بشار اسد با کسب 95 درصد آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوریه شد.
فوری/ بشار اسد با 95 درصد آرا پیروز انتخابات شد

به گزارش اقتصاد نیوز،دادگاه عالی قانون اساسی سوریه  «بشار اسد»، «عبدالله عبدالله» و «محمود مرعی» را به عنوان نامزدان نهایی معرفی کرده بود.

بر اساس ماده چهارم قانون انتخابات تصویب شده سال 2014، شهروندان سوری که 18 سال تمام عمر داشته باشند، در صورت محروم نبودن از حقوق مدنی( به دلیل حجر، بیماری های روانی یا محکوم بودن به زندان به دلیل انجام جنایت های بزرگ  و ...) می توانند در انتخابات یا همه پرسی ها شرکت کنند. وزارت کشور سوریه اعلام کرده است 18 میلیون و 107 هزار و 109 نفر در داخل و خارج سوریه واجد شرایط برای رای دادن هستند.

OXAUQFBEO5PGBG4E7WH6CP5SZM

حموده صباغ رییس مجلس سوریه بامداد جمعه اعلام کرد که بشار اسد با ۹۵.۱ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.رییس مجلس نمایندگان این کشور گفت: بشار اسد موفق شده است از مجموع آرا، ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی را بدست آورد و برای سومین بار رییس جمهوری سوریه شود.

صباغ افزود، مجموع شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوریه سوریه، ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار نفر اعلام شده است.

وی گفت: در این انتخابات "محمود مرعی" نیز  ۳.۳ درصد از آرا یعنی ۴۷۰ هزار و ۲۷۶ رأی را به دست آورد."عبدالله سلوم عبدالله" دیگر رقیب اسد بود که توانست تنها ۱.۵ درصد آرا یعنی ۲۱۳ هزار و ۹۶۸ رأی را به دست آورد.پیش از این نیز مردم سوریه قبل از اعلام رسمی انتخابات ریاست جمهوری در کشورشان به خیابان‌ها آمدند و نسبت به برگزاری این انتخابات اعلام رضایت کردند.

بشار اسد با پیروزی در این انتخابات برای چهارمین بار رئیس جمهور سوریه شد او برای یک دوره هفت ساله دیگر نیز این مقام را در اختیار خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید