دبیرکل انجمن صنایع خانگی ایران:

توسعه صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه

کدخبر: ۴۲۱۶۱۱
دبیرکل انجمن صنایع خانگی ایران با اشاره به ظرفیت محدود بازار داخل لوازم‌خانگی، تاکید کرد: برای تداوم بقای واحدها و با توجه به ظرفیت خوب کشورهای منطقه و همسایگان، باید برنامه منسجم و مدونی برای صادرات داشته باشیم و در این راستا، توسعه صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان در دستور کار است.
توسعه صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع خانگی ایران از مذاکره شرکت‌های یکی از کشورهای همسایه برای جایگزینی لوازم‌خانگی ایرانی با محصولات ترک و چینی مصرفی در این کشور خبر داد.

دبیرکل انجمن صنایع‌خانگی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای صادرات قطعات خاطرنشان‌کرد: اکنون بیشترین میزان صادرات اجزا و قطعات لوازم‌خانگی به ترکیه انجام می‌شود که خود، صادرکننده لوازم‌خانگی به دیگر کشورهاست.

هاشمی ادامه‌داد: این مهم با توجه به وجود انرژی و نیروی کار ارزان، همچنین موقعیت سوق‌الجیشی کشورمان که دسترسی به بازارهای آسیای مرکزی، روسیه و اروپا را میسر می‌کند، در دستور کار است و به‌طور قطع یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه لوازم‌خانگی در آینده نزدیک، توسعه صادرات اجزا و قطعات خواهد بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۰، رشد تولید معقول و منطقی بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنعت لوازم‌خانگی در نظر گرفته شده است.

 پیشتر «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: پارسال ۲۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم‌خانگی محقق شد که این رقم در سال جدید ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است.

سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است.

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۷۹‌هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۴۰.۹ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

در دو ماهه نخست امسال ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد. آماری که گویای رشد ۲۹.۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

تولید انواع تلویزیون نیز در این مدت با ثبت رشد ۲۵ درصدی به ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.

همچنین کارخانجات داخلی در این مدت ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر آبی تولید کردند. آماری که در هم‌سنجی با سال گذشته حکایت از رشد ۶.۳ درصدی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید