شرکت‌های فولادی مجاز به استفاده ۱۰ درصد دیماند شدند

جزئیات نسخه توانیر برای کاهش خاموشی‌ها!

کدخبر: ۴۲۴۲۹۰
اقتصادنیوز: شرکت‌های فولادی از امروز تنها باید از ۱۰ درصد دیماند مصرفی از شبکه برق را دریافت کنند.
جزئیات نسخه توانیر برای کاهش خاموشی‌ها!

به گزارش اقتصادنیوز ؛ خاموشی های گسترده اخیر برق موجب شد تا شرکت‌های برق منطقه ای برای عبور از این بحران در دستوری به شرکت های تولیدی فولادی و سیمانی اعلام کند که از امروز تنها می توانند از 10 درصد از دیمامد مصرفی خود استفاده کنند.

رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این خصوص به اقتصادنیوز گفت: دیماند مقدار قدرتی است که شرکت‌های تولیدکننده از اداره برق خریداری می کنند و براساس تجهیزات نصب شده حداکثر این مقدار توان الکتریکی به مصرف کننده ارائه می شود.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با توجه به نامه ابلاغی می توان گفت تولید کنندگان فولاد تنها می توانند از 10 درصد از دیماند مصرفی خود استفاده کنند، البته در خصوص این بخشنانه شبهاتی وجود دارد چرا که پیش از این ارقام مختلفی ذکر شده بود. وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که انجمن تولیدکنندگان در این خصوص در حال رایزنی با شرکت های برق منظقه ای است تا مشکل تامین برق با کمترین ضرر برای تولیدکنندگان فولاد به پایان رسد.

به گفته خلیفه سلطان، تولیدکنندگان فولاد هر ساله با این مشکل روبرو هستند، اما این مشکل در مرداد ماه بروز می کرد و به همین دلیل تولیدکنندگان تعمیرات سالانه خطوط تولید را در مرداد ماه انجام می دادند تا کمترین مشکلی در روند تولید به وجود آید اما در سال جاری شاهد آن هستیم که این مشکل از مرداد ماه آغاز شده که تولید فولاد را با مشکلات بسیاری روبرو خواهد کرد.

بخشنامه شرکت های برق منطقه ای

در بخشنامه شرکت های برق منطقه ای آمده است «پیرو مصوبات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و هیات وزیران و مصوبه مورخ 1400.4.15 ستاد فرماندهی راهبردی اوج بار وزارت نیرو و با توجه به محدودیت جدی در تامین برق به دلیل افزایش بی سابقه مصرف، به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق و جلوگیری از خاموشی های گسترده، ضروری است نسبت به هشدار توقف فرآینده اصلی فعالیت مشترکان فولادی با حداکثر برق دریافتی از شبکه به میزان 10 درصد دیماند مصرفی از امروز به این دسته از مشترکان اقدام کنند. لازم است در صورت عدم همکاری برق مشترکان فوق الذکر تا اطلاع ثانوی قطع شود.

بدیهی است مسئولیت اجرای صحیح به عهده مدیران عامل شرکت ها خواهد بود».

نکته جالب بخش نامه ابلاغی قید این الزام برای واحدهای سیمانی است که در لحظه آخر و به صورت دستی به بخش نامه اضافه شده است.

فولاد بخش

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید