در دومین جلسه کمیسیون حمایت قضایی اتاق تهران بررسی شد

ماموریت‌های دو ساله برای بهبود کسب‌و‌کار

کدخبر: ۴۳۱۶۷۶
برنامه‌های پیشنهادی کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران برای شروع فعالیت در دوره دوم مورد ارزیابی قرار گرفت.
ماموریت‌های دو ساله برای بهبود کسب‌و‌کار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران؛ در این نشست توسعه تعامل این کمیسیون با «قوه‌قضائیه، وزارت دادگستری، سمن‌ها و فعالان حوزه مبارزه با فساد همچنین مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌ها» از جمله ماموریت‌های این کمیسیون طی دوره دو ساله پیش‌رو مورد توجه قرار گرفت.

در دومین جلسه کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران در دوره دوم فعالیت‌ کمیسیون‌های این اتاق، برنامه‌ها و ماموریت‌های کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست، مهدی فلاحیان کارشناس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران، به تشریح برنامه‌های پیشنهادی کمیسیون برای شروع فعالیت در دوره دوم پرداخت و توسعه تعامل این کمیسیون با قوه‌قضائیه، وزارت دادگستری، سمن‌ها و فعالان حوزه مبارزه با فساد و همچنین مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌ها را از جمله ماموریت‌های این کمیسیون طی دوره دو ساله پیش‌رو برشمرد.

وی بررسی طرح‌ها و لوایح مرتبط با حمایت قضایی از چرخه تولید و همچنین تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار را از دیگر محورهای پیشنهادی کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران برای رسیدگی در دوره دوم عنوان کرد و یادآور شد که طی هم‌فکری صورت گرفته، بررسی قوانین و مقررات مربوط به محدودیت‌های زیست‌محیطی، رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، کیفیت اخذ مالیات از تولید و رصد دیگر چالش‌ها از جمله مسائل مربوط به شهرک‌های صنعتی، قانون کار، بخشنامه‌ها و مقررات گمرکی و مقررات و رویه‌های قضایی حوزه حقوق بانکی را به عنوان محورهای ماموریت این کمیسیون یاد کرد.

وی همچنین یادآور شد که طی گفت‌و‌گو میان هیات رئیسه و جمعی از اعضای این کمیسیون، دیگر ابزارهای راهبردی در مبارزه با فساد از جمله، کنوانسیون مریدا و ظرفیت‌های آن، استانداردهای گزارشگری و مبارزه با رشوه و همچنین مدیریت تعارض منافع، به عنوان جدی‌ترین ماموریت‌های کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران طی دو ساله پیش رو ترسیم و پیشنهاد شده است.

به گفته این کارشناس کمیسیون، دیگر موضوعات راهبردی در ارتقا نظام اقتصادی از جمله جایگاه ایران در استانداردهای جهانی کسب‌و‌کار، تنظیم‌گری اقتصادی و جایگاه اتاق بازرگانی در راهبری و نیز مطالبه حرفه‌ای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی به عنوان برنامه‌های پیشنهادی کمیسیون پیشنهاد شده است.

همچنین در این نشست، حمیدرضا علومی رئیس مرکز داوری اتاق تهران تنقیح لوایح و مقررات در راستای مبارزه با فساد را به عنوان ماموریت پیشنهادی برای این کمیسیون برشمرد و یادآور شد که کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران باید تلاش کند تا آئین‌نامه‌های منسوخ شده با هدف بهبود محیط کسب‌و‌کار کنار گذاشته شود.

حسن فروزان‌فرد رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران نیز در سخنانی، تلاش برای اصلاح کارآمد قانون اتاق بازرگانی را یکی از ماموریت‌های این کمیسیون در دوره جدید عنوان کرد و یادآور شد که این قانون باید در کمیته‌ای متشکل از فعالان اقتصادی و کارشناسان خبره در حوزه‌ حقوق، مورد واکاوی و بررسی دقیق قرار گرفته و اصلاحات پیشنهادی احصا و در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مورد نقد و بررسی فعالان اقتصادی قرار بگیرد و پس از توافق، به عنوان سند پیشنهادی اتاق بازرگانی در اختیار دولت و مجلس قرار گیرد.

وی تصریح کرد که در دوره دوم فعالیت کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران در دوره نهم هیات نمایندگان، موضوع اصلاح قانون اتاق بازرگانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید