در کمیسیون حمایت قضایی اتاق تهران بررسی شد

تلاش برای احیای قوانین زمین‌مانده

کدخبر: ۴۳۷۴۶۷
فعالان اقتصادی و کارشناسان حقوقی در کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران از تلاش برای رصد و پیگیری تکالیف و قوانین زمین‌مانده مربوط به بخش‌خصوصی که تعداد آن نیز کم نیست، خبر دادند.
تلاش برای احیای قوانین  زمین‌مانده

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ چهارمین جلسه کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران در حالی برگزار شد که اعضای این کمیسیون به بحث پیرامون چگونگی مطالبه تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی پرداختند و پس از گفت‌و‌گو در این‌باره، مقرر شد تا پس از تبادل‌نظر با سایر کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران و کسب نظر موافق هیات رئیسه اتاق تهران، کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران، رصد و پیگیری قوانین معطل مانده مرتبط با بخش‌خصوصی را برعهده بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این نشست مهدی فلاحیان کارشناس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران، در توضیحاتی با اشاره به داده‌های گردآوری شده توسط سامانه قانون‌بان، یادآور شد که از مجموع 380 تکلیف قانونی، 62 تکلیف محقق شده و وضعیت 122 تکلیف نیز نامعلوم است.

وی با بیان اینکه از 380 تکالیف قانونی پایش شده در این سامانه، 40 تکلیف مربوط به بخش‌خصوصی است، آن بخش از این تکالیف که مرتبط با حوزه فعالیت کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران است را تکالیفی از جمله، ایجاد محیط کسب‌و‌کار امن، تهیه و تصویب الزامات ارتقای امنیت فضای کسب‌و‌کار، حمایت از حقوق مالکیت و عدم مداخله در تصمیم‌گیری فعالان اقتصادی و تدوین و تصویب طرح ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌المللی عنوان کرد.

در همین زمینه، حسن فروزان‌فرد رئیس این کمیسیون نیز در سخنانی، تاکید کرد که این کمیسیون آماده است تا با تدوین طرح جامعی، قوانین معطل مانده مرتبط با بخش خصوصی را احصا و برای پیگیری آن، در اختیار دیگر کمیسیون‌های اتاق تهران و تشکل‌های بخش‌خصوصی قرار دهد. وی همچنین تصریح کرد که در تعامل و همکاری با قوه قضاییه، پیگیری عدم اجرای برخی قوانین مربوط به حوزه بخش خصوصی در دستورکار قرار می‌گیرد.

همچنین در این نشست، احمد آتش‌هوش نایب‌رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران، به طرح حمایت قضایی از تولید اشاره کرد که از سوی نمایندگان مجلس تدوین شده است. به گفته وی، پیش‌نویس طرح پیشنهادی و جایگزین در کمیسیون حمایت قضایی اتاق ایران تدوین شده و پس از گفت‌و‌گوی مفصل از سوی فعالان اقتصادی و حقوقی روی آن، طرح نهایی از طریق اتاق ایران به مجلس ارائه خواهد شد.

در این جلسه همچنین، حسن فروزان‌فرد از برنامه‌ریزی کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران برای برگزاری همایش روز جهانی مبارزه با فساد طی سال جاری خبر داد و با بیان اینکه این همایش به دلیل اپیدمی کرونا، به صورت آنلاین برپا می‌شود، یادآور شد که کمیته راهبری همایش روز جهانی مبارزه با فساد تشکیل خواهد شد. در همین رابطه نیز، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از آمادگی این معاونت برای همکاری با کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد اتاق تهران برای برگزاری همایش مذکور خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید