از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام شد

روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار

کدخبر: ۴۴۲۶۸۱
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد :با توجه به تصمیم دولت مبنی بر شفاف سازی و روان سازی نظام تولید ، توزیع و کنترل قیمت ها در کشور و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار، کالاهای مشمول طرح رصد کالا در زنجیره تجاری از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین و به فعالان تجاری مرتبط اطلاع رسانی می شود.
روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازار

 به گزارش اقتصادنیوز ؛  بهنود قاسمی مدیرکل نظارت برمحصولات کشاورزی و فرآورده های دامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اعلام این خبر افزود: کلیه فعالان باید جهت انجام فعالیت های تجاری برای کالاهای اعلامی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند. 

 قاسمی افزود : همینطور ثبت اطلاعات مکان های نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها نیز باید انجام شده و اطلاعات تولید ، واردات ، صادرات کالا ، اطلاعات موجودی اولیه ، ورود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش نیز باید توسط فعالین در سامانه صورت پذیرد . با پیگیری های صورت گرفته برای ثبت اطلاعات مرتبط با کالاهای منتخب در سامانه جامع تجارت، لزوم ثبت اطلاعات واحدهای تولیدکننده شیرخشک صنعتی در سامانه جامع تجارت از طریق انجمن های مربوطه به کلیه واحدهای تولیدی ابلاغ و با پیگیری های صورت گرفته اغلب واحدهای تولید کننده مذکور نسبت به ثبت نام و اخذ کد نقش و کدشناسه کالای مذکور اقدام کرده اند. 

  بر این اساس ضروری است تا در اسرع وقت واحدهایی که به هر دلیل موفق به ثبت نام و اخذ کد شناسه  برای کالاهای مذکور نشده اند، اقدامات لازم برای انجام این مهم را صورت داده و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره پشتیبانی( اعلامی به انجمن های مرتبط) سامانه مذکور تماس گرفته و نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند. 

 همچنین وی افزود : کلیه واحدهای تولیدی موظفند اطلاعات موجودی اولیه، تولید و فروش شیرخشک صنعتی خود را از تاریخ 20/6/1400 در سامانه مذکور ثبت نموده و کلیه عملیات تولید و فروش کالا از این به بعد نیز باید در سامانه مذکور ثبت گردد. همچنین کلیه خریداران کالای مذکور اعم از حقیقی و حقوقی نیز موظف به ثبت نامه در سامانه مذکور و دریافت کد نقش است. 

از سوی دیگر در این سامانه پس از انجام برنامه ریزی شده اقدامات اشاره شده از طرف فعالین تجاری، بستر لازم برای بهبود، تسهیل و شفاف سازی در قالب رصد زنجیره تجاری فراهم شده و اعتبار سنجی و رتبه بندی عادلانه فعالین تجاری نیز امکانپذیر خواهد بود .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید