رصد بازار خودروهای داخلی؛

سرگردانی قیمت در بازارمحصولات سایپا + جدول

کدخبر: ۴۴۰۲۸۳
اقتصادنیوز: امروز 22 شهریور 1400خودروهای پرتیراژ سایپا با نوسان رو به پایین قیمت در بازار عرضه شدند.
سرگردانی قیمت در بازارمحصولات سایپا + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو می توان گفت امروز تنها دو خودرو«ساینا» و «تیبا 2» معمولی افت قیمت500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی در بازار داشتند.

 نوسان اندک قیمتی محصولات پرتیراژ سایپا در بازار در حالی رقم خورد که طی دو روز گذشته دلار در بازار افت قیمت قابل توجهی داشت و امروز این افت به 400 تومان رسید و تصور بر این بود که این امر می تواند بر بازار خودرو اثرگذار باشد، اما برخلاف تصورات بازار خودرو واکنش چندانی نسبت به افت قیمت دلار از خود نشان نداده و مسیر خود را طی کرد. فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند در صورتی که روند نزولی در بازار دلار تا فردا هم ادامه داشته باشد بازار خودرو هم روند نزولی شدن به خود خواهد گرفت.

یکی دیگر از دلایلی که موجب شد تا قیمت در بازار خودرو سرگردان شود به طرح ساماندهی بازار خودرو باز می گردد. این طرح قرار است فردا در مجلس ارزیابی شود البته این نکته را باید در نظر گرفت که در روزهای اخیر به دفعات این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته، اما هنوز نهایی نشده است. تاخیر در روند تصویب این طرح موجب شده تا به گفته فعالان بازار خودرو خریداران و فروشندگان دست از خرید بکشند و در بازار معامله ای صورت نگیرد و به نوعی بازار در حال حاضر در انتظار به سر می برد.

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز  «کوییک معمولی» بدون تغییر و با قیمت 171 میلیون تومان در بازار عرضه شد و «کوییک R» هم تغییر قیمتی نداشت و در بازار 177 میلیون تومانی قیمت خورد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» نیز بر خلاف مدل هاچ بک این خودرو بدون تغییر و با قیمت  147 میلیون تومان در بازار عرضه شد. با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا 2» معمولی در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و  158 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «ساینا» هم امروز افت 500 هزار تومانی داشت و با قیمت 159 میلیون  تومان در بازار عرضه شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 22

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید