قیمت برنج هاشمی اعلام شد/ امسال چند تن برنج وارد شد؟

کدخبر: ۶۲۲۶۳۱
اقتصادنیوز: به گفته دبیر انجمن تولید و تامین‌کنندگان برنج، ۱۴۹ شرکت در حوزه واردات برنج فعالیت دارند که امسال تا ۴ دی‌ماه حدود ۸۰۵ هزار تن برنج به ارزش یک میلیارد دلار وارد کشور کرده‌اند‌.
قیمت برنج هاشمی اعلام شد/ امسال چند تن برنج وارد شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مسیح کشاورز با بیان اینکه به دولت پیشنهاد شده است ارز واردات برنج به تالار دوم ‌برود، اظهار داشت: توقف مقطعی واردات برنج در سال 1400 قیمت این محصول را 300 درصد افزایش داد اما اکنون قیمت‌ها به ثبات رسیده است به طوری که هر کیلوگرم برنج هاشمی، امروز حدود 80 هزار تومان به فروش می رسد.

وی افزود: از سویی محصول کشاورزان داخلی که روی دستشان باقی مانده بود با هماهنگی انجمن و وزارت جهاد کشاورزی خرید توافقی شد و همین محصولات در نهایت برای تنظیم بازار داخلی استفاده شد.

دبیر انجمن انجمن تولید و تأمین کنندگان برنج ایران ادامه داد: برخی‌ اظهار نظرهای غیر کارشناسی که حتی توسط برخی از نمایندگان مجلس انجام شده است می‌تواند منجر به بر هم خوردن بازار این محصول در کشور شود، به طوری که یکی از نمایندگان در حالی اعلام کرده بود که 3 میلیون تن برنج در کشور تولید شده است که وزارت جهاد کشاورزی این رقم را 2.3 میلیون تن اعلام کرده است.

وی افزود: اختصاص ارز به واردات برنج همواره پس از توزیع و مصرف آن انجام می‌شود و شرکت‌هایی که برنج خود را در ماه‌های گذشته توزیع کرده‌اند هنوز بخشی از ارز خود را دریافت نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: به دولت پیشنهاد شده است ارز واردات برنج به تالار دوم برود، این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت تمام‌شده برنج در بازار ندارد و میزان افزایش قیمت برنج، به اندازه تفاوت دو نرخ  ارز نیست، زیرا ارز تالار دوم با سرعت بیشتری تامین و در نهایت هزینه‌های مالی کمتری به واردکنندگان تحمیل می‌شود.

دبیر انجمن تولید و تامین‌کنندگان برنج با بیان اینکه سیاست‌گذاری امسال در حوزه واردات برنج حدود یک میلیون تن است، گفت: ۱۴۹ شرکت در حوزه واردات برنج فعالیت دارند که امسال تا ۴ دی‌ماه حدود ۸۰۵ هزار تن برنج به ارزش یک میلیارد دلار وارد کشور کرده‌اند‌؛ سهم اعضای این انجمن ۲۵۶ هزار تن به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید