جنرال موتورز 7 میلیون خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان کرد

کدخبر: ۳۷۵۱۶۹
شرکت جنرال موتورز آمریکا قصد دارد به خاطر وجود نقص فنی در ایربگ خودروهایش 7 میلیون دستگاه در سراسر جهان را به نمایندگی‌ها فرا بخواند.
جنرال موتورز 7 میلیون خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ شرکت جنرال موتورز آمریکا، پس از آنکه آژانس ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا درخواستش برای عدم فراخوان خودروها به دلیل نقص فنی را رد کرد، قصد دارد 7 میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی‌اش را به نمایندگی‌ها فرا بخواند. دلیل این فراخوان استفاده از ایربگ‌های معیوب شرکت تاکاتا در این خودروهاست. انتظار می‌رود این فراخوان برای جنرال موتورز 1.2 میلیارد هزینه در بر داشته باشد.

رویترز در این خصوص گزارش داد، سازمان ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرده است که جنرال موتورز باید حدود 6 میلیون دستگاه خودروی تولیدشده بین سال‌های 2007 تا 2014 را به خاطر احتمال انفجار قطعات ایربگ در زمان قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت و گرما به نمایندگی‌ها فرا بخواند. 

جنرال موتورز می‌گوید: در صورتی که مجبور شود قطعات معیوب را جایگزین کند 1.2 میلیارد دلار هزینه متحمل خواهد شد.

جنرال موتورز می‌گوید: با توجه به آنکه بیش از 500 هزار خودروی دیگر نیز در کانادا فراخوان می‌شوند احتمالا مجموع خودروهای فراخوانده شده به 7 میلیون دستگاه خواهد رسید.

این شرکت پیش‌تر مدعی شده بود با توجه به اینکه نقص موجود در خودروها خطرناک نیست، دلیلی برای فراخوان آنها وجود ندارد. 

جنرال موتورز شب گذشته باز هم مدعی شد که بر اساس داده‌های علمی و تجربی نیازی به تعویض قطعات نیست ولی از تصمیم سازمان امنیت ملی بزرگراه‌های آمریکا تبعیت خواهد کرد و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وجود نقص فنی در ایربگ‌های تاکاتا باعث شده که شاهد بزرگ‌ترین فراخوان خودروها به نمایندگی‌ها در آمریکا باشیم. به گونه‌ای که تاکنون 63 میلیون دستگاه خودرو با نقص مشابه فقط در آمریکا به نمایندگی‌ها فراخوانده شده‌اند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید