قیمت "ساندرو" کارکرده در بازار + اینفوگرافیک

کدخبر: ۳۷۹۰۹۳
ساندرو خودروی هاچ‌بکی است که از آذرماه سال ۹۴، توسط شرکت پارس‌خودرو زیرمجموعه‌ی از گروه خودروسازی سایپا وارد بازار ایران شد.
قیمت "ساندرو" کارکرده در بازار + اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، ساندرو یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی فرانسوی رنو و زیرشاخه‌ی رومانیایی آن موسوم به داچیا است که نسل اول آن در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی شد و پس از آن نسل دوم آن در بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو بر اساس پلتفرم لوگان (تندر ال ۹۰) توسعه داده شده است و در کلاس سوپرمینی قرار می‌گیرد.

پارس‌خودرو ساندرو را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۸.۳ لیتر مصرف سوخت دارد.

مطابق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو، حداکثر سرعت مدل‌های دستی و اتوماتیک این خودرو به‌ترتیب ۱۷۵ و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و این دو خودرو به‌ترتیب به ۱۰.۵ و ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارند تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی از  ساندرو دو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید