قیمت خودروهای کارکرده

قیمت «پراید 131» کارکرده در بازار + اینفوگرافی

کدخبر: ۳۹۲۶۳۴
پراید 131 مدل SE به عنوان مدل فیس لیفت شده ی پراید صبا (صندوقدار) در سال 1389 به بازار عرضه شد، 131 بر روی پلتفرم X100 ساخته شده است.
قیمت «پراید 131» کارکرده در بازار + اینفوگرافی

به گزارش اقتصادنیوز؛ این خودرو به عنوان خودرو ارازن توانست از همان ابتدا توانست در میان خودروهای پرطرفدار قرار گیرد و نظر بسیاری را به خود جلب کند. پراید 131 با توجه به امکانات و آپشن‌های مختلف، در 5 تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و LX در سال 1391 از رده خارج شدند. بعد از آن تولید تیپ LE با یک کیسه هوا و ترمز ABS در دستور کار قرار گرفت، اما باز هم به دلیل نداشتن فرمان هیدرولیک با مشکلاتی همراه بود. در سال‌های 1392 و 1393 هم دو تیپ دیگر با نام‌های SE و TL که دارای دو کیسه هوا، ترمز ABS و فرمان هیدرولیک بودند، تولید شدند و به شکل سبد محصولات پراید را کامل کنند، هرچند تولید این خودرو نیز تیر ماه سال جاری متوقف شد؛ اما همچنان تقاضا برای این خودرو وجود دارد.

خودروی مذکور دارای یک پیشرانه چهار سیلندر و 8 سوپاپ است که حجم دقیق این موتور برابر با 1323 سی‌سی و قدرت تولیدی آن 63 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و گشتاورش برابر با 103 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه است. البته این نکته را نیز می‌بایست یادآور شد که پیشرانه این خودرو قدیمی بوده و منسوخ شده است و به‌جرات می‌توان گفت که این موتور از استانداردهای لازم برای تولید برخوردار نیست! همچنین، شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با 14.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن حدودا برابر با 180 کلومتر در ساعت است.

مصرف بنزین این خودرو در مسیرهای شهری برابر با 9.1 لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان برابر با 6.1 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و میانگین مصرف پراید 131SE مدل در سیکل ترکیبی برابر با 7.5 لیتر است.  

پراید 131ماشین دست دو

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید