آغاز تولید آزمایشی کراس اوور آریا در سایپا

کدخبر: ۳۹۲۹۰۹
سایپا آریا، اولین کراس اوور از یک مگاپلت‌فرم ملی شناخته می‌شود که در کلاس C خودروها قرار می‌گیرد و از پلتفرم ملی SP100 در آن استفاده شده است.
آغاز تولید آزمایشی کراس اوور آریا در سایپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایپانیوز،  این خودرو که در مرداد ۹۹ رونمایی شد، در کمتر از ۶ ماه وارد خط تولید شده و فرایند مونتاژ اولیه را تجربه می‌کند. با آغاز تولید اولیه آریا، رکورد کمترین فاصله زمانی از رونمایی تا ورود به خط تولید به نام این کراس‌اوور سایپایی ثبت شد.

پیش از این بسیاری از خودروهای داخلی با فاصله زمانی ۸ ماه تا ۲ سال از رونمایی، وارد خط تولید آزمایشی شده بودند. از چند روز قبل اجزای بدنه کراس‌اوور آریا وارد خط بدنه خانواده SP100 در کارخانه سایپا شده و ساخت اتاق این خودرو آغاز شده است.

آریا در تیپ فول مانند شاهین به امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سانروف، مالتی مدیا و نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه نمایش تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BAS، ساختار BCM، استارت دکمه‌ای، آینه برقی، سامانه ورود بدون کلید و... مجهز است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید