مقررات سفر ایرانی‌ها به لبنان

کدخبر: ۳۸۹۳۵۲
با وجود برقراری پرواز بین تهران و بیروت، مرزهای ایران و لبنان به روی گردشگران دو کشور همچنان بسته بوده و محدودیت‌های بیشتری نسبت به گذشته، برای سفر تعیین شده است.
مقررات سفر ایرانی‌ها به لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شهروندان لبنانی سال‌هاست بدون ویزا و به مدت ۱۵ روز می‌توانند به ایران سفر کنند. لبنان نیز از سال ۱۳۹۲ مقررات ویزا را برای اتباع ایرانی آسان کرد، به طوری که شهروندان ایران بدون ویزا به مدت ۲۰ روز امکان سفر به لبنان را پیدا کردند، اما اکنون این مقررات تحت تاثیر کرونا قرار گرفته ‌و سفرهای تفریحی و توریستی به دو کشور متوقف شده است و تنها به آن دسته از اتباع ایرانی و لبنانی اجازه ورود داده می‌شود که روادید اقامت، کار، درمانی،  تحصیلی، چند بار ورود و یا سرمایه‌گذاری داشته باشند.

شرط دیگر برای سفر به دو کشور،  انجام تست PCR کرونا است که برای تمام مسافران الزامی شده است.

طبق مقررات لبنان، این تست باید ۷۲ ساعت پیش از پرواز و یا هنگام ورود به لبنان انجام شود و یک نسخه از گواهی منفی آن به زبان انگلیسی در فرودگاه تهران به مسؤول کانتر پرواز تحویل داده شود.

در فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری نیز تست PCR با دریافت مبلغ ۵۰ دلار از مسافران پرواز تهران - بیروت امکان‌پذیر شده است.  مسافران تا زمان مشخص شدن نتیجه این تست باید در یکی از هتل‌های معرفی شده به مدت ۴۸ ساعت، با هزینه شخصی قرنطینه شوند.  دولت بیروت درباره پرداخت هزینه قرنطینه مسافران تعهدی نپذیرفته است.

لبنان، تکمیل و ارائه فرم سلامت مورد تأیید وزارت بهداشت این کشور را که در سایت https://arcg.is قابل دسترس بوده، الزامی کرده است.

علاوه بر این، مسافران لبنان باید بیمه‌نامه مسافرتی معتبر همراه داشته باشند. این بیمه‌نامه باید تمام هزینه‌های درمانی ویروس کووید ۱۹ را پوشش دهد.

مسافران بیروت به تهران نیز حتماً باید ۹۶ ساعت قبل از پرواز، تست PCR مورد تأیید وزارت بهداشت لبنان را انجام داده باشند و یک نسخه از آن را به سرمهماندار پرواز تحویل دهند.

طبق اعلام ستاد کرونا و شرکت‌های هواپیمایی ایران،  تکمیل فرم خوداظهاری برای مسافران خارجی ضروری بوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در فرودگاه، پس از انجام تست (PCR) مسافر با ملیت غیرایرانی در محل مشخص شده از سوی وزارت بهداشت با هزینه شخصی قرنطینه می‌شود و از مسافر ایرانی تعهدنامه گرفته می‌شود تا مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی شود و در صورت ارائه نکردن گواهی‌نامه سلامت و تست معتبر کووید - ۱۹(PCR) به مسافران با ملیت غیرایرانی اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید