رصد بازار خودروهای کارکرده

قیمت « دنا پلاس معمولی» کارکرده در بازار+اینفو

کدخبر: ۳۹۵۰۳۳
دنا پلاس معمولی یکی از محصولات ایران خودرو به شمار می‌آید که در اصل یک فیس‌لیفت جزئی از دنا معمولی است.
قیمت « دنا پلاس معمولی» کارکرده در بازار+اینفو

به گزارش اقتصادنیوز؛ این خودرو در پاییز سال 1395 توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد و از زمستان همان سال نیز روی خط تولید این شرکت قرار گرفت. طراحی چهره این خودرو نسبت به دنا معمولی در نمای عقب و جلو چندان دچار تحولات بنیادین نشده، اما تغییرات بیشتری در نمای جانبی آن به چشم می‌خورد که ظاهر مهیج‌تری را برای این سدان شهری ایرانی رقم زده است. دنا پلاس در سه نسخه دنده‌ای ساده، اتوماتیک ساده و دنده‌ای توربو روانه بازار کشور شده است. در این گزارش وضعیت دنا پلاس معمولی در بازار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 دنا پلاس معمولی  به پیشرانه 1.7 لیتری EF7 تجهیز شده و نهایت توان خروجی آن معادل 113 اسب‌بخار است. این پیشرانه  155 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می کند که توسط یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک به‌سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود.

اما شتاب صفر تا صد دنا پلاس معمولی حدود 13 تا 14 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن معادل 190 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر رقمی است که برای سنجش میزان مصرف سوخت دنا پلاس معمولا به کار می‌رود.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو دنا پلاس (23)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید