رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت " تیگو 5 " کارکرده در بازار + اینفو

کدخبر: ۳۹۸۳۶۵
تیگو 5 محصولی است که در سال 2014 توسط یکی شرکت چری به بازار جهانی عرضه شد.این خودرو برای نخستین بار در زمستان سال 1394 وارد کشور شد و در سال 1397 فیس لیفت آن به بازار عرضه شد.
قیمت " تیگو 5 " کارکرده در بازار + اینفو

به گزارش اقتصادنیوز؛ تیگو 5 خودرویی 4 سیلندر با حجم موتور آن 1971 سی سی است،‌ از نظر تولید گشتاور نیز باید گفت که مقدار گشتاور تولیدی توسط این خودرو 182 نیوتن متر در دور موتور 4300 دور در دقیقه است و توان آن به 139 اسب بخار می رسد.

ارزیابی های نشان دهنده آن است که حداکثر سرعت تیگو 5 برابر با 175 کیلومتر بر ساعت است و صفر تا صدی معادل 13 متر بر ثانیه دارد. این خودرو که از نظر سیستم کمکی راننده و برخورداری از سیستم‌هایی همچون کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری و کنترل کشش برخودار است.

سیستم جعبه‌دنده طراحی شده برای این خودرو، از نوع اتوماتیک CVT هفت سرعته است.   خصوص حجم باک نیز این خودرو  ظرفیتی معادل 55 لیتر دارد و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن در هر صد کیلومتر برابر با 9 لیتر است.  

به لحاظ ایمنی نیز تیگو 5 از نظر پایداری توانسته به‌خوبی ظاهر شود و به ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کنترل کشش (TCS) مجهز است.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ماشین دست دو (تیگو)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید