روند قیمتی «خودروهای مونتاژی» رصد شد

2 مسیر متضاد قیمت خودروهای مونتاژی در بازار

کدخبر: ۴۰۰۱۶۶
ارزیابی روند بازار خودروهای مونتاژی در دو ماه پایانی سال 99 از افت قیمت مونتاژی های پرطرفدار در بازار بهمن ماه و بازگشت به اوج در ماه اسفند حکایت دارد.
2 مسیر متضاد قیمت خودروهای مونتاژی در بازار

به گزارش اقتصادنیوز؛ رصد بازار خودروهای مونتاژی نشان دهنده آن است که تمام خودروهای پرتقاضای این گروه در بهمن افت قیمت را تجربه کرده اند، روندی که در اسفند ماه شکل معکوس به خود گرفت و بازار با رشد یا به عبارتی با اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی روبرو شد.

ارزیابی خودروهای مونتاژی پرطرفدار بیانگر آن است که با ورود بایدن به کاخ سفید و زمزمه های بهبود مناسبات سیاسی که همگی از خوش بینی در بازارهای پیشرو حکایت داشت موجب شد تا شاهد ریزش قیمت خودروهای مونتاژی ها در بازار باشیم.  

یکی دیگر از دلایل افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی را می توان به احتمال بازگشت شرکای خودروساز به کشور نسبت داد. با اعمال تحریم های عام و تحریم های خاص برای صنعت خودروسازی بسیاری از شرکای خودروساز از کشور خارج شدند، که این امر توقف تولید و در نهایت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را به همراه داشت، اما تحولات سیاسی در آمریکا این امید را در میان خریداران این خودروها به وجود آورد که با رفع تحریم ها و بازگشت شرکای خودروسازان شاهد افت قیمت این خودروها در بازار باشیم.

روند بازار مونتاژی ها در بازار

رصد بازار واردتی ها نشان دهنده آن است در بهمن ماه جک S3 با افت 12.5 درصدی بیشترین افت قیمت را داشته و در میان مونتاژی های پرطرفدار پژو 2008 با رنگ سفید نیز با افتی 0.2 درصدی کمترین کاهش قیمت را از آن خود کرده است.

اما سایر خودروهای مونتاژی پرطرفدار سال 99 را چگونه به پایان رسانده اند. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که افت قیمت مزدا 3 سربی در بهمن ماه برابر با 5.5 درصد بوده این افت قیمت برای رنگ سفید این خودرو 3.4 درصد ثبت شده است. افت ثبت شده در بهمن ماه برای این خودرو در حالی است که در اسفند ماه رنگ سفید این خودرو رشدی 7 درصدی داشته و سربی این خودرو نیز رشد 7.1 درصدی را ثبت کرده است.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در بهمن ماه برای پژو 2008 رنگ سفید کمترین افت قیمت برابر با 0.2 درصد ثبت شده ، اما رنگ مشکی این خودرو افتی 9.1 درصدی داشته است. این خودرو در اسفند ماه در رنگ سفید رشد 7.5 درصدی را ثبت کرد و رشد رنگ مشکی پژو 2008 نیز 3.2 درصد بوده است.

اما قیمت جک G4 نیز در بهمن ماه افتی 8.3 درصدی را ثبت کرده و جک S3 نیز  با افت 12.5 درصد این دو خودرو به ترتیب در اسفند ماه رشد 1.5 و 2.2 درصدی را تجربه کردند. این افت قیمت در بهمن ماه نیز برای تیگوIE7 برابر با 12.12 درصد بوده این در حالی است که این خودرو در اسفند ماه رشد 0.5 درصدی داشته است.   

مونتاژی نمودار

 

مونتاژی نمودار 2

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید