آغاز فروش دیگنیتی از فردا 10 صبح+جزئیات

کدخبر: ۴۰۵۱۶۰
اقتصاد نیوز: فروش نقدی خودرو دیگنیتی از فردا ساعت 10 صبح آغاز می شود. قیمت این خودرو 749 میلیون و 500 هزار تومان است و قرار هست خودرو در شش رنگ وارد بازار شود.
آغاز فروش دیگنیتی از فردا 10 صبح+جزئیات

به گزارش اقتصاد نیوز خودرو دیگنیتی از فردا سه شنبه 23 فروردین به صورت نقدی عرضه می شود. شرکت بهمن وعده داده خودروهای ثبت نامی در هفته اول خرداد به مشتریان تحویل دهد.دیگنیتی با قیمت 749 میلیون و 500 هزار تومان و در شش رنگ سفید، مشکی،سربی، آبی اطلسی، قرمز روناسی و خاکستری کهکشانی روانه بازار می شود.

دانگ فنگ با نقاب دیگنیتی

کراس‌اوور دیگنیتی محصول جدید گروه بهمن بوده که در حقیقت یک خودرو چینی به نام دانگ فنگ آی ایکس پنج است که با نام دیگنیتی به بازار عرضه می‌شود. این کراس‌اوور ابعاد و اندازه نسبتا بزرگی دارد و در دسته کراس‌اوورهای سایز متوسط رده بندی می‌شود.

نزدیک‌ترین رقیب کراس‌اوور دیگنیتی در بازار را باید چری تیگو 7 عنوان کرد. همانند بسیاری از خودروهای چینی ساخته شده طی چندسال اخیر، کراس‌اوور دیگنیتی نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است اما استفاده از جعبه دنده اتوماتیک با ضرایب پیوسته، این خودرو را در دسته کراس‌اوورهای اقتصادی قرار می‌دهد.

دیگنیتی

آشنایی با دانگ فنگ تولید کننده اصلی دیگنیتی

شرکت دانگ فنگ موتور در سال 1969 تاسیس شده و در ووهان مستقر است. این شرکت یکی از بزرگ ترین گروه های خودروسازی در چین 176 هزار نفر در آن شاغل هستند.

برند دانگ فنگ اولین برند تجاری مشهور در صنعت خودروسازی چین است تنها برند اتومبیل چینی است که جزو 500 برند جهانی قرار دارد.لوگوی گرافیکی دانگ فنگ شبیه به یک جفت پرستوی بهاری است که تشکیل یک دایره داده اند این لوگو تلاش دارد به صورت بصری تداعی کننده نام نسیم شرقی باشد. دانگ فرنگ در زبان چینی معنی نسیم شرقی می دهد.

بازگشت دانگ فنگ با دیگنیتی

بعد از توقف تدریجی همکاری دانگ فنگ با ایران خودرو بدلیل بازگشت تحریم‌ها در اواسط سال 97، خط تولید پرفروش‌ترین محصول آنها، یعنی دانگ فنگ H30 کراس نیز متوقف شد. خداحافظی این شرکت چینی از بازار ایران، آنقدر زود اتفاق افتاد که حتی سدان دانگ فنگ S30 نیز رنگ تولیدانبوه را به چشم ندید.

اما با وجود رفتن دانگ فنگ از ایران، هر از چندگاهی دوباره نامش شنیده می شد.

سرانجام شنیده ها خبر شد و دانگ فنگ با بهمن موتور وارد همکاری شد.کراس‌اور دیگنیتی پرایم در واقع محصولی از برند «فنگون» این شرکت است و چینی‌ها و حتی مشتریان بازار کره جنوبی آنرا با نام فنگون آی ایکس پنج می‌شناسند. البته در برخی بازارهای صادراتی دیگر نیز با نام و نشان دانگ‌فنگ فروخته می‌شود.

در اکوایران ببینید: قیمت خودرو کاهش می‌ یابد یا افزایش ؟

مشخصات دیگنیتی

خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیب‌دار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان D-Cut اسپرت به چشم می‌خورد. خودروی دیگنیتی طول کلی 4685 میلیمتر، عرض 1865 میلیمتر، ارتفاع 1645 میلیمتر و فاصله بین دو محور 2790 میلیمتر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدوداً 1570 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به خدمت گرفته شده است.

ابعاد این خودرو بزرگ‌تر از چری تیگو 7 است که می‌تواند فضای کابین بیشتری در اختیار سرنشینان قرار دهد. با این حال در خصوص طراحی داخل کابین گفتیم که خودروی دیگنیتی بیشتر از همه به طراحی اسپرت داخل کابین توجه داشته است، در صورتی که خودروی چری تیگو 7 با روکش های چرمی داخل کابین و الگوهای طراحی، احساس سواری با یک خودروی لوکس و راحت را به شما منتقل می‌کند.

دیگنتی

طراحی دیگنیتی

چهره دیگنیتی از نظر ظاهری در سگمنت کراس‌اوور کوپه قرار می‌گیرد و باید آن را به عنوان اولین کراس‌اوور کوپه بازار عنوان کرد. خودرویی که از نظر ظاهری بسیار جذاب است و خطوط بکار رفته روی بدنه و همچنین شیب پایانی سقف، می‌تواند نظر مخاطب را به سرعت جلب کند.

معایب دیگنیتی

برخی اعتقاد دارند در بحث طراحی داخلی و خارجی این خودرو نسبت به محصولات چینی موجود در بازار ایران شرایط خوبی داشته باشد. اما شرایط در بخش فنی کاملا متفاوت است. در تست درایو این خودرو شتاب آن امیدوار کننده به نظر نمی رسد. حتی با قرار دادن حالت خودرو روی اسپرت نیز شتاب گیری خودرو با تاخیر شدید انجام می‌شود.

گفته می شود خودور در هنگام چرخش به سمت چپ یا راست نیز در سرعت بالا لرزش در انتهای خودرو رخ می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید