رصد بازار خودروهای داخلی

بازار سرکش خودرو رام نشد + جدول قیمت در هفته چهارم فروردین

کدخبر: ۴۰۵۸۶۸
اقتصادنیوز: پرونده قیمت خودرو در هفته چهارم فروردین ماه 1400 با رشد 2 تا 7 میلیون تومانی قیمت بسته شد. این امر نشان داد که تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو نیز نتوانست بازار سرکش خودرو را رام کند.
بازار سرکش خودرو رام نشد + جدول قیمت در هفته چهارم فروردین

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته نیز بازار خودرو همانند هفته گذشته تحت تاثیر دو عامل «مذاکرات وین» و «تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو» قرار داشت. مذاکرات وین از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد و بسیاری بر این باور بودند که با آغاز مذاکرات شاهد افت قیمت در بازار خودروهای پرطرفدار داخلی خواهیم بود، اما این پیش بینی درست از آب در نیامد و بازار نه تنها با افت قیمت مواجه نشد، بلکه رشد قیمت را نیز تجربه کرد. نکته قابل توجه بعدی به تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو باز می گردد، به گفته فعالان بازار خودرو تعطیلی مرکز شماره گذاری را به نوعی می توان به تعطیلی بازار خودرو نسبت این به معنی آن است که معامله در بازار به صورت رسمی صورت نمی گیرد با این حال بازار روند رو به رشد قیمت داشته است.

بازار در چهارمین هفته فروردین

رصد بازار خودرو در هفته سپری شده نشان دهنده آن است که دامنه نوسان در برخی از برندها بین 2 تا 7 میلیون تومان بوده است. از سوی دیگر برخی از خودروها نیز این هفته را بدون تغییر قیمت به پایان رساندند.  

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در چهارمین هفته فروردین ماه بیشترین رشد قیمت به «ساینا» اختصاص داشته است؛ بطوریکه این خودرو در هفته سپری شده رشد 7 میلیونی قیمت در بازار را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد و با قیمت 144میلیون تومان در بازار معامله شد. به گفته فعالان بازار خودرو عرضه محدود این خودرو موجب شده تا شاهد افزایش قیمت این خودرو در روزهای اخیر باشیم.

در هفته سپری شده و در رده بعدی نیز بیشترین افزایش قیمت به «کوییک R» اختصاص یافت؛ این خودرو این هفته رشد قیمت 5 میلیون تومانی را تجربه کرد.

اما خودروهایی که در این مدت رشد 3 میلیونی قیمت راتجربه کرده اند شامل  «سمندlx»،« سمند LX با موتور EF7»، «سمند سورن»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا 2 معمولی» و «کوییک معمولی» می شود.

قیمت کوییک در بازار خودرو

 خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات ساپا رکوردار رشد قیمت بودند. براساس ارزیابی بازار، «کوییک معمولی» با رشد 3 میلیونی قیمت نسبت به ابتدای هفته با قیمت 147 میلیون تومان در بازار معامله شد و «کوییک R» نیز با رشدی 5 میلیونی در بازار با قیمت 159 میلیون تومانی این هفته را به پایان رساند.

خودرو 1

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

از دیگر محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت 268 میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد و مشخص نیست این خودرو در تحویل رسمی با چه قیمتی به دست خریداران خواهد رسید.

قیمت محصولات پژو در بازار

خانواده پژو 206 نیز این هفته را با رشد قیمت به پایان رسید. براساس رصد بازار، خودرو پرطرفدار این شرکت یعنی 206 تیپ 2 این هفته را با افزایش 2 میلیونی قیمت به پایان  رساند و در بازار با قیمت 203 میلیون تومان معامله شد.   

ارزیابی صورت گرفته از بازار نشان دهنده آن است که تیپ 5 این خودرو هفته سپری شده را بدون تغییر قیمت به پایان رساند و با قیمت 258 میلیون تومان در بازار معامله شد. همچنین با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول خانواده 206 که همواره توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند، این خودرو در بازار با رشد قیمت 2 میلیون تومان در محدوده قیمتی 247 میلیون تومان قیمت خورد.

خودرو 4

قیمت خانواده سمند در بازار

در میان محصولات ایران خودرو نیز خانواده سمند این هفته را با رشد 3 میلیونی قیمت به پایان رساندند. براساس ارزیابی های صورت گرفته «سمند LX» در هفته سپری شده در بازار با قیمت 193 میلیون تومان در بازار معامله شد.

«سمند lx با موتورEF7» نیز هفته گذشته  افزایش 3 میلیونی قیمت را تجربه کرد و در بازار با قیمت 210 میلیون تومان  در بازر قیمت خورد.

«سمندسورن» هم 248 میلیون تومان در بازار معامله شد و با این شرایط هفته گذشته را با افزایش سه میلیونی قیمت به پایان رساند.

در اکوایران ببینید:تغییرات قیمتی برخی خودروها نسبت به اسفند ۱۳۹۹

خودرو3

قیمت تیبا در بازار

از دیگر محصولات بازار پرتیراژ ها می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که این خودرو این هفته را با قیمت 128 میلیون تومان در بازار معامله شد و نسبت به هفته گذشته افزایش 3 میلیونی قیمت را تجربه کرد . قیمت «تیبا2» معمولی نیز در بازار 138میلیون تومان در بازار قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته رشدی 3 میلیون تومانی داشت.

اما ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است از دیگرخودروهایی است که در آخرین هفته فروردین ماه رشد قیمت 7 میلیون تومانی داشته است. براساس ارزیابی بازار ساینا درهفته سپری شده با قیمت 144 میلیون تومان در بازار معامله شد.

خودرو 2

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید