پورشه تایکان کراس توریسمو؛

جذاب‌ترین خودرو اسپرت پورشه، آفرودی شد+ تصاویر

کدخبر: ۴۰۸۷۱۲
پورشه تایکان کراس توریسمو می‌تواند در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
جذاب‌ترین خودرو اسپرت پورشه،  آفرودی شد+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه تایکان کراس توریسمو خودرویی الکتریکی است که به تازگی به خانواده الکتریکی تایکان اضافه شده است و اواسط تابستان با قیمت ۹۲ هزار و  ۲۵۰ دلار در دسترس خواهد بود.

کراس توریسمو در ابتدا محدود به ۴۶۹ اسب بخار ۴ و ۶۱۶ اسب بخار توربو خواهد بود و نسخه‌های ۵۶۲ اسب بخار ۴S و ۷۵۰ اسب بخار توربو S در آینده به بازار خواهند آمد. از آنجایی که کراس توریسمو کلمه Cross را در خود دارد و شکل بدنه آن به معنای برخی از کراس اوور‌ها است، مدل جدید دارای افزایش 3 سانتی متری در ارتفاع  است. 

این خودرو فوق العاده یک حالت Gravel جدید برای کنترل سیستم پایداری، فنر‌های هوایی و میراگر‌های تطبیقی ​​و برخی امکانات آفرود دارد. برخلاف سدان تایکان، تمام مدل‌های کراس توریسمو با دو بسته باتری موجود یعنی یک واحد ۸۳.۷ کیلووات ساعتی به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

مانند همه تایکان‌ها، کراس توریسمو دارای یک گیربکس اتوماتیک دو سرعته در محور عقب است که  شتاب سریع را امکان پذیر می‌کند. پورشه می‌گوید این خودرو می تواند در ۴.۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، اما با توجه به اینکه تایکان ۴S ۰.۴ ثانیه از برآورد ۳.۸ ثانیه‌ای پورشه بهتر عمل کرده، اما احتمال دارد کراس توریسمو در ۴.۵ ثانیه به سرعت  100 کیلومتر در ساعت برسد.

پورشه جذاب ترین خودرو اسپرت را آفرودی کرد + تصاویر

ممکن است تصور کنید وزن تایکان در شیب زیاد باعث معلق شدن آن می شود، اما اینطور نیست. در واقع، وزن تایکان ۴ کراس توریسمو  حدود ۲.۵ تن است و به خوبی از پس انواع شیب بر می آید. کراس توریسمو ترمز‌های فوق العاده ای دارد و دارای یک ویژگی مفید در جاده‌های ناشناخته کوهستان است.

پورشه جذاب ترین خودرو اسپرت را آفرودی کرد + تصاویر

ظاهر تایکان اگرچه مانند GT۳ یا GT۲ RS دارای ارتباط وزنی و اندازه  مناسب نیست، اما برای یک اتومبیل در اندازه و وزن بسیار خوب طراحی شده است. لاستیک‌های تابستانی Michelin Pilot Sport ۴S دور چرخ‌های منحصر به فرد 50 سانتی متر آفرود قرار نصب شده است که ارتفاع خودرو  را 1 سانتی متر افزایش می‌دهد.

پورشه جذاب ترین خودرو اسپرت را آفرودی کرد + تصاویر

پورشه می‌گوید در بدنه کراس توریسمو یک فضای خالی کوچک یک سانتی متری در جلو و یک فضای 9 سانتی متری در صندلی عقب اضافه شده است. فضای بار عقب نیز در مقایسه با صندوق عقب سدان افزایش داشته است.

پورشه جذاب ترین خودرو اسپرت را آفرودی کرد + تصاویر

ظاهر، سرعت و فضای تایکان کراس توریسمو آن را شبیه خودروهای دیگر مانند  آئودی RS۶ Avant و مرسدس-AMG E۶۳ S کرده است. .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید