رصد بازار خودروهای وارداتی؛

معرفی مثلث شوک منفی به قیمت خودروهای وارداتی

کدخبر: ۴۰۹۵۹۲
اقتصادنیوز: رصد بازار خودروهای وارداتی امروز 12 اردیبهشت1400 نسبت به آخرین روزهای سال گذشته 70 تا 580 میلیون تومان ریزش قیمت داشت، این روند شوک شدید قیمتی را به بازار این خودروها وارد کرد.
معرفی مثلث شوک منفی به قیمت خودروهای وارداتی

به گزارش اقتصادنیوز؛ به گفته فعالان بازار خودرو (تداوم تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو)، (ریزش قیمت دلار) و (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) سه عامل اصلی است که موجب شده تا طی روزهای اخیر قیمت خودرو در بازار شکل نزولی به خود گیرد.

عواملی که فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت تدوام آنها و رسیدن خبر خوش از مذاکرات می توان شاهد افت بیشتر قیمت در بازار وارداتی ها باشیم. از سوی دیگر تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو موجب شده تا معامله چندانی در بازار خودروهای وارداتی در هفته های اخیر صورت نگیرد که این امر نیز بر افت قیمت این خودرو ها اثرگذار باشد.  

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است. 

 اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل 2019 که چند ماهی است وارد بازار خودروهای وارداتی شده امروز با کارکرد 17 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  2 میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار معامله می شود با این شرایط می توان گفت این خودرو نسبت به اواخر سال گذشته افتی 580 میلیون تومانی داشته است.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو با کارکرد 11 هزار کیلیومتر امروز در بازار با قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان خرید و فروش شد، این در حالی که نسبت به آخرین روزهای سال گذشته افتی 400 میلیون تومانی را تجربه کرد.

اما النترا مدل 2018 صفر کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در بازار با قیمت 960 میلیون معامله شد و افت  180 میلیونی قیمت را تجربه کرد.

میتسوبیشی اوتلندر بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، امروز نسبت به اواخر سال گذشته افتی 70 میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به یک میلیارد و 730 میلیون تومان رسید.

توسان IX35‌ مدل 2017 با کارکرد 35 هزار کیلیومتر نیز با افتی 480 میلیون تومانی نسبت به آخرین روزهای سال گذشته امروز با قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید