رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت (هیوندای ولستر) کارکرده در بازار + جدول

کدخبر: ۴۰۹۷۸۲
هیوندای ولستر را می توان در رده خودروهای هاچ بک جذاب قرار داد که توانسته نظر خریداران خودروهای هاچ بک را جلب کند.
قیمت (هیوندای ولستر) کارکرده در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ نسل اول  ولستر با سه پیشرانه مختلف در بازارهای جهانی عرضه شد، البته هر سه پیشرانه از نوع چهار‌سیلندر 1.6 لیتری بهره می برند و تنها در بخش‌هایی مثل سیستم تزریق سوخت و نوع تنفس با یکدیگر تفاوت دارند. هیوندای ولستر با پیشرانه توربو وارد بازار کشور ما نشد، اما هر دو پیشرانه تنفس طبیعی به ایران آمدند.

هیوندای ولستر در دو سال ابتدایی حضور خود در بازار کشور ما، با یک پیشرانه 1.6  لیتری تنفس طبیعی مجهز به سیستم تزریق سوخت چند نقطه‌ای (MPI) عرضه شد. پیشرانه مذکور، حداکثر قدرت 128 اسب بخار و حداکثر گشتاور 157 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6‌سرعته اتوماتیک روانه چرخ‌های جلوی این خودرو کره‌ای می‌کند.

هیوندای ولستر با مجهز شدن به پیشرانه و گیربکس مذکور، برای پیمودن هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی، به 7.5 لیتر سوخت نیاز دارد و قادر است طی زمان 11.5 ثانیه، خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند.

مشخصات فنی هیوندای ولستر مدل 2016 کمی با مدل‌های قبلی متفاوت است. این خودرو در سال 2016 با پیشرانه مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) و گیربکس 6‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به ایران آمد. پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی این خودرو در مدل 2016 با بهره‌گیری از سیستم GDI، قدرت‌مندتر از مدل‌های قبلی است و حداکثر قدرت 138 اسب بخار و حداکثر گشتاور 167 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد هیوندای ولستر 2016، به ترتیب برابر با 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر و 10.3 ثانیه است که در هر دو فاکتور، بهبود قابل توجهی را نسبت به مدل‌های قبلی نشان می‌دهد.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

هیوندایی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید