گزارش اقتصادنیوز از بازار خودروی کشور

سازناکوک مونتاژی ها در روند بازار خودرو +جدول

کدخبر: ۴۱۰۰۱۰
اقتصادنیوز: بازار خودروهای مونتاژی در روزهای اخیر خلاف جهت وارداتی ها در بازار، قیمت گذاری شده‌اند، این خودروها نسبت به آخرین روزهای سال 99 در روزهای اخیر رشد قیمت داشته اند.
سازناکوک مونتاژی ها در روند بازار خودرو +جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ رصد بازار برخی از خودروهای مونتاژی حکایت از آن دارد که امروز این خودروها در بازه قیمتی 325 تا 910 میلیون تومان در بازار معامله شدند و بسیاری از این خودروها رشد قیمت داشته اند. رشد قیمت مونتاژی ها در روزهای اخیر نه تنها خلاف بازار خودروهای وارداتی صورت گرفته بلکه با نرخ دلار نیز همراستا نبود.

در روزهای اخیر قیمت دلار در بازار شکل نزولی داشته و این امر موجب شده بود تا بسیاری از فعالان بازار خودرو پیش بینی کنند که با تداوم افت قیمت دلار شاهد کاهش قیمت در بازار خودروهای (داخلی، وارداتی و مونتاژی) در بازار خواهیم بود، پیش بینی که حداقل برای خودروهای مونتاژی درست از آب نیامد.

بسیاری از فعالان بازار خودرو این عدم همراستایی در بازار مونتاژی ها را به سردرگمی مردم نسبت می دهند و معتقدند تغییر پی در پی متغیرهای اثرگذار در بازار خودرو موجب شده تا بازار خودروهای مونتاژی که تولید بیشتر آنها به دلیل تحریم ها متوقف شده است نوسان بسیاری را تجربه کند.

براساس ارزیابی صورت گرفته در میان برخی از خودروهای مونتاژی رصد شده کمترین نرخ قیمت به خودرو جک G4 اختصاص داشته، بطوریک جک G4  این هفته در بازار با قیمت 325 میلیون تومان معامله شد و مزدا 3 مشکی نیز با قیمت 910 میلیون تومان اختصاص یافته است.

قیمت برخی مونتاژی ها در بازار

بررسی های میدانی اقتصادنیوز از فروشندگان نشان می دهد این هفته خودروهای مونتاژی در بازه قیمتی 325 تا 910 میلیون تومان در بازار معامله شده‌اند که نسبت آخرین روزهای سال 99 روند صعودی داشته اند.   

هایما 

«هایما» خودروی چینی که آبان سال جاری تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودروهای چینی لوکسی قرار دارد که طرفداران بسیاری دارد، ایران خودرو اعلام کرد که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و  این امر موجب شد تا تولید این خودرو متوقف شود. براساس رصد بازار   «هایما S7» اتومات در مدل 99 طی روزهای اخیر با توجه به رنگ با قیمت 675 تا  700 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. «هایما S5» اتومات نیز در مدل 99 طی روزهای اخیر با قیمت  610 میلیون تومان در بازار معامله شد.

نیو مزدا 3 

مزدا 3 جدید نیز در سال 1389 توسط گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچبک عرضه شد. این خودرو تا سال 1398 در خط تولید گروه بهمن قرار داشت. با وجود توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده آن را پیدا کرد. براساس رصد بازار مزدا در روزهای اخیر مدل سدان این خوردو  با قیمتی 860 تا 910 میلیون تومان با توجه به رنگ خرید و فروش شد. براساس ارزیابی بازار، رنگ مشکی این خودرو بدون تغییر قیمت و مدل سفید آن ارزان تر از آخرین روزهای سال گذشته در بازار عرضه شده است.   

پژو 2008  

  پژو 2008 دیگر مونتاژی بازار را می توان یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور محسوب کرد که توانسته از زمان ورود به بازار ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کند.  پژو 2008 در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود 110 میلیون تومان داشت. اما در روزهای اخیر مدل 1399 این خودرو  با رنگ سفید  در بازار با قیمت 900 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

 جک 

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن طرفداران بسیاری دارد. مدل « جکG4 » مدل 99 که در رده های خودروهای سدان قرار دارد با قیمت 325 میلیون تومان در روزهای اخیر در بازار داد و ستد شد. با رصد بازار خودروهای مونتاژی در آخرین روزهای سال گذشته شاید بتوان گفت « جکG4 » تنها خودرویی است که در روزهای اخیر ارزان تر از روزهای آخر سال 99 در بازار عرضه شده است. «جک S3» مدل 99 نیز امروز در بازار 435 میلیون تومان معامله شد.

مونتاژی 14

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید