رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت (آزرا 2018) کارکرده در بازار + جدول

کدخبر: ۴۱۱۰۲۹
هیوندای آزرا سدان لوکس شرکت هیوندای کره جنوبی است که به‌ نوعی نمونه پرزرق‌ و برق‌ هیوندای سوناتا محسوب می‌شود.این خودرو به ‌واسطه فعالیت‌های شرکت کرمان موتور، در سال 2018 ششمین نسل از هیوندای آزرا به بازار کشورمان وارد شد و به‌عنوان یک سدان لوکس در رنج قیمتی خودروهای اروپایی بازار قرار گرفت.
قیمت (آزرا 2018) کارکرده در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی ها نشان دهنده آن است که طراحی مدرن، امکانات متعدد و کیفیت ساخت هیوندای آزرا طی سالیان گذشته باعث شده است تا خریداران ایرانی علاقه فراوانی به نسل‌های مختلف این خودرو داشته باشند.

درون کابین آزرا 2018 شاهد یک طراحی انقلابی از شرکت هیوندای هستیم و هیچ نقطه مشترکی بین فضای کابین این خودرو و نسل قبلی آن به چشم نمی‌خورد. فضای داخلی هیوندای آزرا IG نسبت به گذشته ساده‌تر اما مجلل‌تر به‌نظر می‌رسد و اصول ارگونومیک نیز را در جای‌جای آن رعایت شده است.

اما این خودرو از چه امکانات فنی برخوردار است؟ ارزیابی این خودرو نشان دهنده آن است که آزرا 2018 در بازارهای جهانی پیشرانه‌های متنوعی برای هیوندای آزرا نسل ششم در نظر گرفته ‌است که از جمله آن‌ها می‌توان پیشرانه ای 3.5 لیتری 6 سیلندر MPi اشاره کرد، اما به دلیل محدودیت‌های موجود در بازار کشور، تنها گزینه‌ای که پیش روی خریداران ایرانی قرار داده‌شده یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر GDi است. این موتور کم‌حجم توان تولید 188 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. چنین نیرویی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این محصول خوش‌پوش هیوندای بتواند طی زمانی در حدود 9.7 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت 213 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر از دیگر مشخصات فنی هیوندای آزرا 2018 محسوب می‌شود که توسط کرمان موتور به بازار کشور عرضه شده است.

از جمله تجهیزات ایمنی هیوندای آزرا می‌توان به 9 کیسه هوا، ABS+EBD، کنترل فشار باد چرخ‌ها (TPMS)، ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم پشتیبانی پارک PAS، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سامانه مدیریت پایداری VSM، سیستم هشدار در هنگام ترمز ESS اشاره کرد.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

آزار کارکرده

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید