رصد بازار خودروهای مونتاژی؛

قیمت خودروهای مونتاژی در سرازیری + جدول قیمت

کدخبر: ۴۱۳۱۶۸
اقتصادنیوز : ریز نوسان های دلار موجب شد تا در هفته جاری خودروهای مونتاژی هم طعم رشد قیمت را بچشد و هم افت اندک قیمت را تجربه کنند.
قیمت خودروهای مونتاژی در سرازیری + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی های صورت گرفته طی یک هفته اخیر برخی مونتاژی از یک سو رشد 2تا 5 میلیون تومانی در بازار داشتند و از سوی دیگر  طعم افت 3 تا 70 میلیون تومان را چیشیدند. در واقع رشد قیمت خودرو در بازار مونتاژی در روزهای اخیر به افت قیمت چربید و موجب شد تا بازار مونتاژی ها شکل نزولی بخود گیرد.

رصد بازار برخی از خودروهای مونتاژی حکایت از آن دارد که امروز این خودروها در بازه قیمتی 305 تا 870 میلیون تومان در بازار معامله شدند و تمایل خودروهای مونتاژی بیشتر به سمت کاهش قیمت بوده است.

به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که موجب شد تا مونتاژی ها در بازار افت قیمت را تجربه کنند. از سوی دیگر هرچند نامشخص بودن نتایج مذاکرات این انتظار را در بازار به وجود آورده بود که بازار مونتاژی ها در روزهای اخیر شکل صعودی به خود گیرد، اما بازار نشان داد که بیش از همه تابع نرخ دلار است و این ملاک می تواند بیش از هر عاملی بر بازار خودرو اثرگذار باشد.

با این شرایط ذکر این نکته ضروری است که در صورت تحقق انتظارات مثبت از نتایج مذاکرات به طور حتم شاهد تغییر افت بیش از پیش قیمت مونتاژی ها در بازار خواهیم بود، چرا که نتیجه بخش بودن مذاکرات زمینه را برای ورود همکاران خارجی خودروسازان هموار خواهد کرد که این امر می تواند به صورت مستقیم بر قیمت مونتاژی ها اثرگذار باشد با این شرایط می توان گفت مونتاژی ها نیز در انتظار نتایج مذاکرات روزهای خود را سپری می کنند و منتظرند تا ببینند آیا همکاران خارجی خودروسازان داخلی مجدد به کشور باز خواهند گشت یا نه؟ 

استپ قیمت هایما  

قیمت هایما«هایما» خودروی چینی که آبان سال جاری تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودروهای چینی لوکسی قرار دارد که طرفداران بسیاری دارد، ایران خودرو اعلام کرد که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و  این امر موجب شد تا تولید این خودرو متوقف شود. براساس رصد بازار   «هایما S7» اتومات در مدل 99 طی روزهای اخیر با توجه به رنگ با قیمت 660 میلیون تومان در بازار قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است . «هایما S5» اتومات نیز در مدل 99 طی روزهای اخیر با قیمت  599 میلیون تومان در بازار معامله شد که با در مقایسه با هفته گذشته می توان گفت این خودرو رشدی دو میلیونی در بازار داشته است.  

افت قیمت نیو مزدا 3

اما مزدا 3 جدید نیز در سال 1389 توسط گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچبک عرضه شد. این خودرو تا سال 1398 در خط تولید گروه بهمن قرار داشت. با وجود توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده آن را پیدا کرد. براساس رصد بازار مزدا در روزهای اخیر مدل سدان این خوردو  با رنگ مشکی در بازار 870  میلیون تومان و رنگ سفید آن با قیمت860 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. با این شرایط می توان گفت رنگ سفید آن نسبت به هفته قبل افتی 20 میلیونی داشته و رنگ مشکی نیز با افت 15 میلیونی روبرو بوده است.

نزولی شدن پژو 2008 مدل  

پژو 2008 دیگر مونتاژی بازار را می توان یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور محسوب کرد که توانسته از زمان ورود به بازار ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کند.  پژو 2008 در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود 110 میلیون تومان داشت. اما در روزهای اخیر مدل 1399 این خودرو  با رنگ سفید  در بازار با قیمت 830 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است که نسبت به هفته قبل افتی 70 داشته و این خودرو با رنگ مشکی که هفته گذشته در بازار موجود نبود این هفته در بازار با قیمت 850 میلیون تومان معامله شد.

الاکلنگ قیمت جک   

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن طرفداران بسیاری دارد. مدل « جکG4 » مدل 99 که در رده های خودروهای سدان قرار دارد که در هفته سپری شده بیشترین افت قیمت را تجربه کرده و با قیمت 305 میلیون تومان در بازار داد و ستد شد و افتی 3 میلیونی را تجربه کرد. «جک S3» مدل 99 نیز امروز در بازار 450 میلیون تومان در بازار معامله شد و با رشد 5میلیونی نسبت به هفته قبل روبرو شد.

مونتاژی 28

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید