رصد بازار خودروهای وارداتی

ریزش قیمت خودروهای وارداتی دربازار بدون مشتری

کدخبر: ۴۱۴۵۴۳
اقتصادنیوز: پرونده خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با افت 24 تا 180 میلیون تومان بسته شد تا وارداتی ها اردیبهشت ماه را با افت قیمت به پایان رسانند.
ریزش قیمت خودروهای وارداتی دربازار بدون مشتری

به گزارش اقتصادنیوز ؛ افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی در حالی در هفته سپری شده به ثبت رسیده که به گفته فعالان بازار خودرو خرید و فروش در بازار به صورت بسیار محدود (در حد صفر) صورت می گیرد و غالب خریداران و فروشندگان فعلا تمایلی برای خرید و فروش ندارند.  

در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که پایان دور چهارم مذاکرات وین از یک سو و انتظار برای اعلام نتایج این دوره از مذاکرات از سوی دیگر موجب شده تا بازار وارداتی ها این روزها وارد فاز سکون شود؛ بطوریکه این روزها با بازار کم معامله یا به عبارتی بدون معامله روبرو است روندی که تنها شامل خودروهای وارداتی نمی شود، بلکه خودروهای مونتاژی و داخلی را نیز درگیر کرده است.

پایان کابوس ریزش ارزهای دیجیتال/ روند صعودی رمزارزها ادامه دارد؟

قیمت پرفروش ترین پخش کننده های صوتی خودرو

از سوی دیگر نبود تمایل به خرید و فروش در بازار را می توان به تاثیر تعلیق انتظارات نسبت به مذاکرات وین نسبت داد. عمده عاملی که فعالان بازار خودرو معتقدند کاهشی شدن قیمت وارداتی ها در بازار را به همراه داشته است.   

همچنین «ریز نوسات نرخ دلار» نیز موجب شده تا بازار خودرو نه تنها بدون مشتری بماند بلکه طعم افت قیمت را نیز بچشد.

افت قیمت وارداتی ها در آخرین هفته اردیبهشت ماه در حالی است که در نیمه اردیبهشت ماه وارداتی ها رشد 50 تا 124 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده بودند؛ رشدی که این هفته شکل معکوس به خود گرفت و بازار نزولی شد.

قیمت برخی وارداتی ها در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

 اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل 2019 که چند ماهی است وارد بازار خودروهای وارداتی شده در این هفته در رنگ مشکی و با کارکرد 17 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  2 میلیارد 70میلیون تومان در بازار معامله شد که نسبت به هفته گذشته افتی حدود 30 میلیون تومانی داشته است.

 از سوی دیگر رنگ سفید این خودرو که هفته گذشته در بازار با قیمت 2 میلیارد و 280 میلیون تومان معامله شده بود، در آخرین هفته اردیبهشت ماه با افت 180 میلیون تومانی روبرو شد بطوریکه این خودرو با کارکرد 8 هزار کلیومتر در بازار 2 میلیارد و 100 میلیون قیمت گذاری شد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنو تالیمسان مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو نیز با   کارکرد 36 هزار کیلومتر در بازار با قیمت یک میلیارد و 250 میلیون تومان خرید و فروش شد و با این شرایط نسبت به هفته گذشته رشدی 110 میلیونی را تجربه کرد.

اما النترا مدل 2018 صفر کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در بازار با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون معامله شد و افت 80 میلیونی قیمت را تجربه کرد.

از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، امروز با افت 50 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار معامله شد.

اما توسان IX35‌ مدل 2017 با کارکرد 40 هزار کیلومتر نیز امروز با قیمت یک میلیارد و 350 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و نسبت به هفته قبل افت24  میلیونی را تجربه کرد.

وارداتی 3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید