رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو همچنان در فاز قرنطینه + جدول قیمت

کدخبر: ۴۱۴۸۲۲
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار محصولات پرطرفدار سایپا طی یک هفته اخیر از نوسان اندک قیمت در بازار این محصولات حکایت دارد، این روند در حالی است که خودروسازان اوایل هفته جاری اقدام به اعلام قیمت های جدید کردند، اما قیمت های جدید تاثیری در بازار نداشتند.
 بازار خودرو همچنان در فاز قرنطینه + جدول قیمت

 به گزارش اقتصادنیوز؛ نوسان اندک بازار خودرو، با رصد بازار طی یک هفته گذشته بیش از پیش نمایان می شود، ارزیابی قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار نشان دهنده آن است که طی یک هفته گذشته بازار خودرو با یک کف و سقف مشخصی نوسان داشته و تغییر چندانی را ثبت نکرده است.

به گفته فعالان بازار خودرو آنچه شاید بتوان از آنها به عنوان عوامل این نوسان تکراری یاد کرد، به «انتظارات مبهم عرضه و تقاضا» باز می گردد، عاملی که موجب شده تا شاهد عقب نشینی معامله در بازار باشیم. از سوی دیگر «نوسان محدود قیمت دلار» نیز سردرگمی خریدارن و فروشندگان را به همراه داشت و باعث شده تا بازار خریدار و فروشنده چندانی به چشم نبیند. با این شرایط آنچه می توان در خصوص وضعیت حاضر بازار خودرو گفت این است که بازار همچنان در فاز قرنطینه قرار دارد.

با توجه به عوامل مذکور ارزیابی های صورت گرفته از بازار محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز سایپایی ها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شده اند.  

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات پرطرفدار سایپا امروز  «کوییکR» بدون تغییر و با قیمت 155 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. «کوییک معمولی» نیز   امروز 148 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

از سوی دیگر «تیباصندوقدار» نیز امروز با افزایش یک میلیون تومانی قیمت در بازار عرضه شد و قیمت آن به  135 میلیون تومان رسید. همچنین با ارزیابی بازار می توان گفت «تیبا 2» معمولی  134 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. ساینا نیز امروز با قیمت 141 میلیون تومان در بازار معامله شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 4

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید