رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار خودرو در آرامش به تعطیلات رفت +جدول

کدخبر: ۴۱۶۵۶۷
اقتصادنیوز: امروز 12 خرداد 1400 بازار خودرو با وجود افت قیمت دلار بدون تغییر به تعطیلات آخر هفته رفت.
بازار خودرو در آرامش به تعطیلات رفت +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ریزنوسان های نرخ دلار طی روزهای اخیر موجب شد تا بازار خودرو نیز با نوسان اندک در بازار بالا و پایین شود. اما امروز و با بسته شدن پرونده قیمت خودرو شاهد ثبات قیمت در بازار خودرو بوده ایم.

روز گذشته «کوییک معمولی» با افزایش اندک قیمت دلار در بازار 150 میلیونی شد و امروز با عقب گردد قیمت دلار بدون تغییر درجا زد و با قیمت روز گذشته در بازار عرضه شد.

 نوسان قیمت دلار از یک سو و انتظار برای مشخص شدن نتیجه مذاکرات موجب شد تا بازار با رکود شدید روبرو شود، بطوریکه بازار روزها را با معاملات بسیار اندک سپری می کند. روندی که به اعتقاد فعالان بازار خودرو تا پایان انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و ایجاد ثبات در نرخ دلار تداوم خواهد داشت.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی صورت گرفته «ساینا» که روزگذشته در بازار رشد اندک قیمت داشت امروز بدون تغییر و با قیمت 143 میلیون تومان معامله شد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات پرطرفدار سایپا امروز  «کوییکR» نیز با قیمت 156 میلیون تومان در بازار عرضه شد. از سوی خانواده تیبا نیز امروز طعم ثبات قیمت را چشیدند بطوریکه «تیبا2» معمولی در بازار با قیمت 136 میلیون عرضه شد، «تیباصندوقدار» نیز 128  میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

 

سایپا 12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید