رصد بازار خودروهای کارکرده؛

هیوندا وراکروز «ix55» کارکرده چند؟ + اینفو

کدخبر: ۴۲۵۷۱۴
هیوندای وراکروز یا هیوندای ix55 یک کراس اوور سایز متوسط است که در سال 2006 معرفی و تولید آن تا سال 2012 ادامه داشت.
هیوندا وراکروز «ix55» کارکرده چند؟ + اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ؛ وراکروز از سال 2009 توسط آسان موتور وارد بازار ایران شد و مورد استقبال خریداران قرار گرفت. این خودرو علاوه بر ابعاد بزرگ، موتور قدرتمندی هم دارد و با طراحی نسبتا جذاب خود، گزینه ایده‌آلی برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. هیوندای وراکروز تا سال 2013 در بازار کشورمان عرضه شد و پس از آن با توجه به اجرای ممنوعیت قانون واردات خودروهای با موتور بالای 2500 سی سی واردات آن به کشور متوقف شد. با این شرایط می توان گفت در بین شاسی بلندهای کنونی موجود در بازار، وراکروز قدرتمندترین موتور را دارد چرا که با اجرای قانون ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی وراکروز از آخرین 6 سیلندرهای وارد شده به کشور محسوب می‌شود.

هیوندای ix55 از یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 260 اسب بخار قدرت و 347 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.

شتاب صفر تا صد این خودرو در حدود ۸.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰‌ کیلومتر در ساعت است.  از سوی دیگر مصرف سوخت این خودرو نسبتاً بالا است و در سیکل ترکیبی در هر صد ‌کیلومتر ۱۳ ‌لیتر بنزین می‌سوزاند.

از آپشن‌های وراکروز می توان به 9 عدد کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی اینفینیتی، قابلیت اتصال USB، AUX و iPod، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ‌های جلو زنون، آینه وسط الکتروکرومیک، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سانروف، کروز کنترل و محفظه خنک نگهدارنده اشاره کرد.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

Ix55

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک