از سوی ایران خودرو؛

قیمت تارا اعلام شد + مشخصات فنی

کدخبر: ۴۲۶۱۶۵
«تارا» خودروی جدید ایران خودرو با قیمت ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت گذاری شد.
قیمت تارا اعلام شد + مشخصات فنی

به گزارش  اقتصادنیوز؛ روز گذشته دعوتنامه مشتریان خودرو «تارا» برای تکمیل وجه اعلام شد، اما با وجود آنکه در دعوت نامه قید شده بود قیمت از سوی شورای رقابت نهایی شده است با این حال در دعوت نامه قیمت نهایی خودرو تارا اعلام نشده بود.

حال ارسال دعوت نامه مشتریان رسمی قیمت این خودرو اعلام شد. براساس قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت قیمت رسمی خودرو تارا دنده‌ای معادل ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان  اعلام شد، دعوتنامه مشتریانی که پیش‌تر اقدام به ثبت‌نام این خودرو کرده بودند، صادر شده و پس از تکمیل، روند تحویل به مشتریان آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی تارا

برای تارا پیشرانه‌ی EC5 ایران‌خودرو انتخاب شده است که ۱٫۶ لیتری و تنفس‌طبیعی، مشابه TU5 است. این موتور از نظر قدرت و گشتاور، تفاوت چندانی با نمونه‌ی مورد تأیید پژو فرانسه برای نسخه مونتاژ ایران 301 ندارد. در بازار اروپا هم، موتور ۱٫۶ لیتری از سری PureTech برای پژو 301 قابل‌سفارش است. اولین مدل تحویلی تارا ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.

پیش‌بینی میانگین مصرف سوخت محصول جدید ایران‌خودرو با بنزین تولید ایران مشکل است؛ اما پژو 301 ساخت فرانسه با موتور مشابه ۶٫۶ لیتر بنزین استاندارد اروپا در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. اولین سری تارا استاندارد آلایندگی یورو ۵، جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته خواهد داشت که به‌تازگی ایران‌خودرو معرفی کرده است. در آینده، این خودرو احتمالا با جعبه‌دنده خودکار و پیشرانه توربوشارژ ۱۶۵۰ سی‌سی موجود در دناپلاس نیز عرضه خواهد شد که ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی تارا

ایران‌خودرو تارا در نسخه استاندارد از فرمان برقی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، تهویه مطبوع دستی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، چراغ LED روشنایی روز، کامپیوتر سفر، حسگر پارک و دوربین عقب، دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو، ترمز دیسکی جلو و عقب، و سیستم کنترل پایداری الکتریکی بهره خواهد برد. در نسخه‌های بعدی K132، احتمالا پوشش چرم، سانروف، کیسه‌هوای جانبی، حسگر نور و باران، حالت رانندگی اسپرت و برفی نیز نصب خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید