جوینت ونچر چین و فرانسه؛

همکاری رنو و جیلی برای تولید خودروهای هیبریدی

کدخبر: ۴۳۲۲۱۹
رنو فرانسه و جیلی چین اعلام کردند که به طور مشترک خودروهای بنزینی- برقی برای بازارهای چین و کره جنوبی تولید می کنند.
همکاری رنو و جیلی برای تولید خودروهای هیبریدی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  سایپانیوز، در چین سال گذشته 25 میلیون دستگاه خودرو خریداری شد و شرکت رنویی که سال گذشته از جوینت ونچر چینی خود (با شرکت دانگ فنگ) خارج شده بود می گوید سفارش هایی را دریافت کرده است که می خواهد دوباره به بزرگترین بازار خودروی دنیا (این بار با جیلی) بازگردد. رنو با استفاده از سامانه هیبریدی جدیدی که جیلی طراحی کرده قرار است خودروهایی در چین تولید کند که با برند رنو فروخته خواهند شد. هنوز جزئیات دیگری در باره تولید این خودروی بنزینی-برقی منتشر نشده است.

این اولین اقدام رنوی چین است که بعد از انتصاب ویمینگ سوه Weiming Soh به عنوان مدیر عاملی رنوی چین صورت می پذیرد. ویمینگ سوه پیش از این سمت، یکی از مدیران ارشد فولکس واگن در چین بود.

در کره جنوبی، جایی که رنو با سامسونگ جوینت ونچر (سرمایه گذاری مشترک) دارد، این امکان به وجود آمده است که فناوری های جدید جیلی در محصولات رنو به کار گرفته شود ضمن آن که امکان حضور در سایر بازارهای آسیایی هم بررسی و اجرا خواهد شد.

اکثر خودروسازان به ویژه خودروسازان آسیایی و از جمله تویوتا، هنوز اعتقاد دارند که در دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی، امکان بهره برداری از خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی فراهم است و این فرایند به زمان بیشتری نیاز دارد چون این نوع خودروها با بهینه سازی مصرف سوخت، هنوز امکان پاس کردن استانداردهای سخت گیرانه آلایندگی را دارند. اما این خودروهای هیبریدی امکان شارژ شدن به روش مستقیم و از راه پریز برق را ندارند و معمولاً هنگام مصرف بنزین و روشن ماندن بخش بنزینی این خودروها، باتری خودرو شارژ می شود و بعد در بخش برقی این خودروها مصرف می شود. از این رو این نوع سامانه هیبریدی با خودروهای برقی پلاگ این (قابل شارژ با پریز برق) متفاوتند.

کشور چین یکی از کشورهایی است که سخت گیرانه ترین مقررات و قوانین را برای کاهش گازهای گلخانه ای و انتشار گازهای آلاینده وضع کرده است و با این روش ها به جنگ آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت رفته است.

خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا سابقه طولانی تری در تولید خودروهای هیبریدی در بازار چین دارند اما خودروسازان چینی از جمله جیلی (که صاحب سهام خودروسازان بزرگی مثل ولوو و بنز (9.7 درصد) است  و گریت وال در سال گذشته فناوری های هیبریدی طراحی کشورشان را عرضه کرده اند.

سال گذشته جیلی و دایملر (صاحب کمپانی مرسدس بنز) اعلام کردند که چین می تواند به عنوان کانون صادرات و تولید قوای محرکه هیبریدی منطقه باشد این قوای محرکه با سرمایه گذاری مشترک با ولوو و بنز طراحی و تولید شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید