بازار خودر ایران در دهه 70 میلیادی

موجودی «فورد تانوس» در کشور تنها 3 دستگاه + عکس

کدخبر: ۴۳۲۶۸۴
تصور خیابان های سنگ فرش چند دهه پیش و خودروهای در حال تردد در این خیابان ها همیشه لذت بخش است خودروهای که در حال حاضر از آنها به عنوان کلاسیک یاد می کنند.
 موجودی «فورد تانوس» در کشور تنها 3 دستگاه + عکس

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در میان خودروهای کلاسیک موجود در بازار ایران می توان به «فورد تانوس» اشاره کرده که در حال حاضر بازسازی شده های آن به تعداد کمتر از انگشتان دست می رسد و تنها 3 دستگاه از این خودرو به صورت بازسازی شده در کشور موجود است . در میان خودروهای کلاسیک موجود در بازار ایران می توان به «فورد تانوس» اشاره کرده که در حال حاضر بازسازی شده های آن به تعداد کمتر از انگشتان دست می رسد.

طی سالهای اخیر خودروهای که شاید پیش از این تنها در گارژ خانه ها خاک می خوردند و ارزش چندانی نداشتند در رده خودروهای ارزشمند قرار گرفته اند و بسیاری از مالکان این خودروها به بازسازی آنها پرداختند. با این شرایط بازار فروش خوبی برای این خودروها در کشور به وجود آمد و خودروهای که تا چندی پیش در صف مراکز اسقاط ایستاده بودند حالا برای خود برو و بیایی پیدا کرده اند. اما در میان این خودرو ها می توان گفت کمتر خودرویی متعلق به دهه 70 میلیادی دیده می شود.

در این خصوص می توان به «فورد تانوس» اشاره کرد این خودرو هرچند در دهه 30 میلیادی متولد شد اما در تمام سالهایی که در خط تولید قرار داشت با تغییرات مختلف وارد بازار شد با این حال نام «تانوس» روی تمام خودورهای مونتاژی ماند و تنها یک کد این مدلها را از یکدیگر تفکیک می کرد.

 روند بهینه‌سازی و تولید مدل‌‌های«تانوس» تا سال 1970 ادامه داشت و در این زمان بود که مدل تانوس TC عرضه شد تمام مشخصات یک تانوس کامل در آن گنجانده شده بود. این مدل در انواع کوپه، سدان و استیشن عرضه شد. تانوس TC به دلیل ساختار مستحکم شاسی و تکنولوژی پیشرفته در زمان خود هم در اروپا و هم در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت.

در سال 1976 فورد مدل مارک3 تانوس را به بازار عرضه کرد که به نوعی مدل تکامل یافته نسل قبلی بود. این مدل نیز در انواع سدان، کوپه و استیشن روانه بازار شد و همچون نسل قبل مورد استفاده قرار گرفت.

از مهمترین خصوصیات این مدل می‌توان به فضای داخلی جادار و راحتی تعمیر و نگهداری اشاره کرد که همین ویژگی‌ها تانوس را به مدلی پر فروش تبدیل کرده بود.

این نسل از تانوس روانه بازار ایران نیز شد. بیشتر مدل‌های عرضه شده سدان‌های 6/1 لیتری چهار سیلندر بودند اما تعداد محدودی از مدل‌های کوپه نیز به بازار ایران راه پیدا کردند. این خودروها با بهره‌گیری از گیربکس چهار دنده، رانندگی راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند و اکثر مالکان از خودرو خود اعلام رضایت می‌کردند. با توجه به سن بالای تانوس‌های موجود در ایران، امروزه یافتن نمونه سالم آنها بسیار دشوار است و همین تعداد اندک نیز در تهیه لوازم یدکی دچار مشکل هستند. اما هنوز هستند افرادی که برای راندن این خودرو مبالغ چند 100 میلیونی را پرداخت می‌کنند.

«فورد تانوس» در بازار ایران چند؟

  قیمت گذاری روی خودروهای کلاسیک به راحتی امکان پذیر نیست و مالکان محدود این خودروها که تعداد بازسازی شده آنها به گفته یکی از مالکان این خودرو به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد قیمت های چند صد میلیونی برای این خودرو در نظر می گیرند. به گفته یکی از مالکان این خودرو در حال حاضر تنها 3 خودرو تانوس بازسازی شده در کشور موجود است. 

در این خصوص و با بالا و پایین کردن صفحه های مجازی فروش خودرو یک مدل «فورد تانوس» مدل 1359برای فروش پیدا شد که 400 میلیون قیمت گذاری شد. براساس مشخصات داده شده از سوی مالک این خودرو به صورت کامل بازسازی شده اما آنچه این خودروها را با ارزش می کند حفظ قطعات فابریک است که مالک این خودرو بر این نکته تاکید دارد که تمام قطعات این خودرو فابریک است نکته ای که بر ارزش این خودرو می افزاید.

 

2 عکس

 

تانوس 1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید