رصد بازار خودروهای خاص در بازار؛

کلاسیک‌ها در بازار چند؟ + جدول

کدخبر: ۴۲۸۳۲۸
اقتصادنیوز: بازار خودروهای کلاسیک را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و پربازده‌ترین بخش خودرو در بازار جهان دانست. بازاری که طرفداران خاصی در دنیا و ایران دارد، بطوریکه جمع آوری این خودرو تفریح بسیاری از ماشین بازها محسوب می شود.
کلاسیک‌ها در بازار چند؟ + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در ایران هم این بازار پررونق است و در سال‌های اخیر این خودروها که بسیاری از آنها به فراموشی سپرده شده بودند از پارکینگ ها خارج شدند، به قول بسیاری در حال حاضر این خودروها به نوعی به عنوان خودرو خاص در میان جوانان دست به دست می شود و هر از گاهی از پارکینگ ها یا به قول قدیمی ها از گاراژها خارج شده و دوری با آنها زده می شود. اما در این میان برخی معامله‌گران وکلکسیونرها به صورت حرفه‌ای به این بازار توجه می کنند.

از حدود دو دهه پیش بود که بازار کلاسیک ها در ایران داغ شد، بطوریکه خرید این خودروها به سرگمی بسیاری در بازار بدل شد و متقاضیان این خودروها با خرید آنها دست به بازسازی آنها می زنند تا این دلرباهای قدیمی را برای تردد در خیابان ها آماده کنند.  

ارزشمندان کلاسیک

 بسیاری از این خودروها بازسازی شده و بسیار ارزشمند هستند. به طوری که قیمت‌گذاری برای آنها چندان آسان نیست و حکم جواهر  برای علاقه‌مندان دارند.  قیمت‌گذاری برای برخی از این خودروها که به صورت محدود از آنها موجود است عملا امکان‌پذیر نیست و صاحبان آنها هم غالبا  تمایلی به فروش آن‌ها ندارند. اما در مدل‌هایی که تعداد بیشتری از آنها در بازار وجود دارد، بازار معامله داغ است؛‌ اما با قیمت بسیار بالا.

آنچه باید در خرید این خودروها مورد توجه علاقمندان قرار گیرد این است که با توجه به سختی تشخیص قیمت‌های قابل قبول در این بازار  وهمچنین هزینه‌های آتی این قبیل خریدها، مشتریان در گام نخست باید نسبت به هزینه‌های تعمیر و نگهداری و وجود یا عدم وجود لوازم یدکی خودرو مورد نظر خود در بازار  به دقت تحقیق کنند و در گام بعدی نیز با مقایسه قیمت خودرو کلاسیک با قیمت جهانی، تلاش کنند تا خودرویی با ارزش واقعی و پتانسیل افزایش قیمت را خریداری کنند.

با این وجود اگر خریداران حوصله و ذوق داشته باشند و از پس هزینه‌های بازسازی و  آتی خرید این کلاسیک های جذاب بر آیند؛ می توان آنها را سرمایه گذاری با ارزشی برای آینده داتست.

 بازار کلاسیک ها

هرچند بسیاری از مالکان خودروهای کلاسیک حاضر به فروش این خودروها در بازار نیستند، اما هستند عده محدودی که نسبت به فروش این خودروها اقدام می کنند و خریداران پس از بازسازی اقدام به فروش آنها در بازار با قیمت های چشمگیر می کنند.

با نگاهی به سایت های فروش خودرو می توان برخی از خودروهای کلاسیک را که برخی فروش گذاشته شده اند پیدا کرد. در این میان «مینی ماینر» مدل 1973 زرد به چشم می خورد، این خودرو هر چند کارکرده آن مشخص نیست اما قیمتی که برا آن در نظر گرفته شده است 240 میلیون تومان است.

«فولکس بیتل» که در زمان اجرای طرح نوسازی بسیاری از آنها به آهن قراضه بدل شدند نیز  در حال حاضر با   قیمت 340 میلیون تومان قیمت گذاری شده است کارکرد این خودرو نیز نامشخص است. اما از دیگر خودروهای کلاسیک  پرطرفدار در بازار می‌توان به  شورولت کاپریس مدل 1977 اشاره کرد با رنگ آلبالویی؛ این خودرو  قیمتی حدود 170 میلیون تومان برای خود ثبت کرده است. «شورولت کامارا» مدل 1976 یکی دیگر از خودروهای کلاسیک محبوب در بازار کلاسیک به شمار می‌رود. این خودرو در حدود 230 میلیون تومن قیمت خورده است.

«تویوتا کرولا» مدل 1978 یکی دیگر از خودروهایی کلاسیک است که دستیابی به آن در بازار چندان دشوار نیست و این خودرو را می توان به قیمت 115 میلیون تومان خریداری کرد.

شورولت ایمپالا اتاق کاپریس دیگر خودرو کلاسیک موجود در بازار نیز قیمتی در حدود 225 میلیون تومان دارد.

 در میان کلاسیک‌ها مدل‌های بنز جایگاه ویژه ای دارند نگاهی به بازار نشان می دهد که بنز کپل  E230 مدل ۱۹۹۲ قیمتی در حدود 328 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

PNG image

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید