از سوی وزارت صمت اعلام شد؛

بیشترین سهم تولید به این خودروساز رسید

کدخبر: ۴۳۸۰۰۰
داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان دهنده آن است که بیشترین میزان تولید خودرو در مرداد ماه به گروه صنعتی ایران خودرو رسید.
بیشترین سهم تولید به این خودروساز رسید

به گزارش اقتصادنیوز ؛ با توجه به داده های اعلام شده از سوی وزارت صمت این خودروساز توانست بیشترین سهم در آمار تولید خودروسازان را به خود اختصاص دهد. براساس آمار منتشر شده از سوی دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت، ایران خودرو در مرداد امسال 31 هزار و سه دستگاه خودرو سواری تولید کرده است.

شرکت سایپا نیز در مردادماه توانسته 24 هزار و 142 دستگاه خودرو به تولید برساند که به این ترتیب ایران خودرو توانست با تولید 28 درصد بیشتر از سایپا همچنان سهم برتر خود در بازار خودروی سواری کشور را حفظ کند.

براساس این گزارش، دو خودروساز برتر کشور از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 337 هزار و 71 دستگاه خودروی سواری تولید کرده اند که در این بین ایران خودرو سهم 53 درصدی از کل این بازار را در اختیار گرفته است.

 سهم سایپا در بازار خودروی سواری کشور 42 درصد و سایر سواری سازان نیز حدود 5 درصد است.  شرکت سایپا نیز در گزارشی اعلام کرد در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ توانست از محل فروش محصولات خود، رشد ۲۰۲ درصدی درآمدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کند.  براساس داده های اعلام شده از سوی شرکت سایپا این شرکت از ابتدای امسال تا پایان مردادماه توانست ۱۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۲۰۲ درصدی داشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید