صنعت خودروهای خودران، بلندپروازانه اما واقعی

سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری علی بابا برای راه اندازی خودروهای خودران

کدخبر: ۴۴۰۵۰۶
علی بابا اعلام کرده 300 میلیون دلار بر راه اندازی خودروهای خودران در یک استارتاپ شنزنی، سرمایه گذاری می کند.
سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری علی بابا برای راه اندازی خودروهای خودران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ رقابت در جهان بر سر سرمایه گذاری و تولید خودروهای خودران ادامه دارد. درحالیکه در ایالات متحده آمریکا، اوبر خودروهای خودران را می آزماید و شایعات از تولید خودروهای بدون فرمان توسط تسلا در آینده نزدیک خبر می دهد، غول فناوری چین، علی بابا اعلام کرده 300 میلیون دلار بر راه اندازی خودروهای خودران در یک استارتاپ شنزنی، سرمایه گذاری می کند. سی ان بی سی نوشت، استارتاپ دیپ روت، قرار است سخت افزارها و نرم افزارهای  وسایل نقلیه خودران  تولید کند.  غول های فناوری در جهان باور دارند وسایل نقلیه خودران، هرچند بلند پروازانه اما مهم ترین بازار رقابتی آینده برای شرکت های بزرگ است.

دیپ روت، یک ناوگان تاکسی رانی در شنزن راه اندازی کرده است. تاکسی یاب اینترنتی کائوکائو و دانفنگ موتور با این استارتاپ در راه اندازی این ناوگان همکاری کردند. با اینحال، این استارتاپ به دنبال توسعه فناوری های حمل ونقل است. منابع درآمد دیپ روت از محل دریافت اجاره از خدمات روبوتاکسی از مسافران یا سهام شرکت تاکسی یابی است. هم چنین این شرکت می تواند سیستم های خودران خود را در اختیار خودروسازی های دیگر قرار دهد.

علی بابا، غیر از دیپ روت، در پروژه های خودروهای خودران چینی به نام اوتو ایکس و خودروسازی ژی پنگ هم سرمایه گذاری کرده است. هم چنین این شرکت بازوی حمل ونقل خود را بهنام کاینیایو راه اندازی کرده که برای توسعه کامیون های خودران برنامه ریزی کرده است.

صنعت خودروهای خودران در چین بسیار رقابتی است. علی بابا تنها شرکت فناوری محور و بزرگ این کشور نیست که در این صنعت سرمایه گذاری کرده است. غول اینترنت چین، بایدو  و تاکسی یاب چینی، دیدی، در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند. استارتاپ های متعددی در حوزه صنعت خودروهای خودران در چین ایجاد شده است. این استارتاپ ها امیدوارند با افزایش سرمایه گذاری غول های فناوری، در این بازار رقابتی در چین، خدمات خود را ارائه کنند و در گام بعدی، در بازارهای جهانی حاضر شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید