پیش بینی بازارها یکشنبه 12 دی 1400

بازار خودر و دلار منتظر مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۶۲۱۲
اقتصادنیوز: از نگاه تحلیلگران و مفسران، بازارها در ایران برای اطلاع از جزییات بیشتر دور جدید مذاکرات برجامی وین همچنان باید منتظر بمانند.
بازار خودر و دلار منتظر مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها اگرچه همچنان برای حرکت های بعدی نیازمند جزییات بیشتر از دور جدید مذاکرات برجامی وین هستند اما به نظر می رسد باید فعلا منتظر بمانند.

بازار ارز | قیمت دلار در کانال 29 هزار تومان باقی ماند

در بازار ارز، قیمت دلار در یک محدوده نوسانی در کانال 29 هزار تومان دنبال می شود و قیمت دلار همسو با دلار هرات در افت و خیز به سر می برد.  البته قیمت دلار میل به افزایش برای رسیدن به کانال جدید 30 هزار تومان دارد اما باید منتظر بود چه اتفاقی در روزهای آینده تحت تاثیر مذاکرات وین خواهد افتاد.

 

بازار سهام | شاخص بورس دوباره برمی گردد

در بازار سهام، شاخص ها اگرچه در روز شنبه دوباره نزولی دنبال شدند اما به باور تحلیلگران الگوی رفتاری در روز یکشنبه می تواند به دلیل جذابیت های قیمتی سهام و فعال شدن دوباره خریداران باشد واحتمال تغییر مسیر مجدد نیز وجود خواهد داشت. شدت حرکت نزولی شاخص در روز یکشنبه از برآیند عرضه و تقاضا می تواند کاهش یابد و این درحالی است که شاخص دوباره می تواند مسیر جدیدی را دنبال کند. 

بازار خودرو | قیمت خودرو در نقطه ثابت

در بازار خودرو به تناسب تغییرات نرخ ارز و وضعیت کنونی مذاکرات برجامی وین با نوسان بسیار آرامی دنبال می شود. در تغییرات دیروز بازار خودرو نه قیمت محصولات سایپا و نه محصولات ایران خودرو هیچ یک نوسان بالایی را تجربه نکردند. به نظر می رسد الگوی رفتاری بازار به گونه ای است که بیشتر معامله گران منتظر جزییات بیشتر از دور جدید مذاکرات برجامی وین هستند. در مهمترین رویداد اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته است: با وجود افزایش 18 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، خودروسازان هنوز عرضه به بازار را افزایش نداد‌ه‌اند

بازار مسکن | تاثیرات تسهیلات مسکن در بازار مسکن

 تسهیلات پرداخت شده بانک ها به بخش مسکن در هشت ماهه نخست سال 1400 به بیش از 90 هزار میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بصورت نقطه به نقطه حدود 53.8 درصد رشد را تجربه کرد. این در حالی است که با توجه به تحقیق صورت گرفته تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش مسکن بصورت ماهانه از تیرماه سال 1400 که رشدی معادل 42 درصد داشته است در آبان ماه سال جاری به حدود 20 درصد رسید. در واقع از تیرماه تا آبان ماه 1400 پرداخت تسهیلات بانک ها به بخش مسکن بصورت ماهانه یک روند نزولی داشته است و در آبان ماه کمترین رشد را در هشت ماهه نخست سال جاری تجربه کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید