پیش بینی بازارها چهارشنبه 8 دی 1400

قیمت مسکن تکان خورد /روز تاریک بیت کوین

کدخبر: ۴۶۵۲۳۳
اقتصادنیوز: در شرایطی که مذاکرات وین درحال دنبال شدن است، پیش بینی ها از بازار امروز مسکن، دلار، خودرو، بورس و ارزهای دیجیتال نشان دهنده چیست؟
قیمت مسکن تکان خورد /روز تاریک بیت کوین

به گزارش اقتصادنیوز ،  بازارها منتظر نتایج اولیه مذاکرات برجامی وین هستند. در این چنین شرایطی قیمت دلار به صورت پلکانی کاهش تدریجی را تجربه می‌کنند و اثرات آن بر دیگر بازارها مشهود است.

بازار ارز | کاهش پلکانی قیمت دلار

معامله گران بازار ارز با دریافت سیگنال مثبت از وین، قیمت دلار را تا نیمه کانال 29 هزار تومان هم رساندند. البته سیگنال های مثبت از وین، باعث شده فعلا خریداران از بازار ارز عقب نشینی کنند. به نظر می رسد در صورت تداوم این وضعیت و سیگنال های مثبت از وین، قیمت دلار با مقاومت خریداران در محدوده کانالی 29 هزار تومان باقی بماند و حتی ممکن است به زیر این کانال هم برسد. هر چند که بسته به اخبار منتشره از وین، بازار ارز می تواند با فراز و نشیب روبه رو شود.

بازار سهام | خوش بینی ها در بورس و فرابورس

در بازار سهام شاخص های عملکردی بازار سهام مثبت ارزیابی میشود اما به نظر میرسد که بازار در روز چهارشنبه خوش بینانه دنبال شود. خریداران در روز سه شنبه با اطمینان بیشتری معاملات را پیگیری کردند و با توجه به سیگنال های مثبت از وین، به نظر می رسد باید معاملات روز چهارشنبه هم در همین راستا پیش بینی کرد.

بازار خودرو | قیمت خودرو با تغییر اندک

در بازار خودرو، قیمت ها با تغییرات مثبتی دنبال می شود اما معاملات و خرید و فروش ها در بازار خودرو به صورت جدی دنبال نمی شود و در نقطه جدی فعلا بازار منتظر نتایج اولیه از مذاکرات وین است که از نظر نماینده روسیه با پیشرفت انکارناپذیری همراه بوده است. در تازه ترین رویداد هم سایپا از آغاز فروش فوق العاده از روز پنج شنبه 9 دی از ساعت 8 صبح به صورت هفتگی تا آخر سال خبر داد.

بازار مسکن | تاریخ پایان ثبت نام نهضت ملی مسکن 

بازار مسکن در روزهای پایانی سیگنال مثبت دریافت کرد. خریدها بیشتر شده و قیمت ها هم تکانه های روبه جلویی را به ثبت رسانده است. البته همچنان معامله گران در بازار مسکن، مذاکرات برجامی وین را به دقت رصد می کنند. در تازه ترین رویداد هم اعلام شد، مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن روز ۱۵ دی‌ماه به پایان می‌رسد و برای تهران نیز اکنون ظرفیت جدیدی مدنظر قرار نگرفته است.

بازار ارز دیجیتال | روز تاریک بیت کوین

دیروز روز خوبی برای بیت کوین نبود. این رمزارز حدود ۷ درصد کاهش ارزش پیدا کرد و به زیر ۴۸ هزار دلار رسید. همچنین خبر رسید ایران برای صرفه جویی در مصرف برق، استخراج کریپتو را تا 6 مارس(۱۶ اسفند) ممنوع می کند.

این دومین بار در سال جاری است که ایران چنین اقداماتی را برای کاهش فشار بر شبکه برق کشور انجام می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید