تذکر جدی رئیس کمیسیون صنایع به فاطمی امین:

سایپا و ایران خودرو حیاط خلوت دولت نیست

کدخبر: ۴۶۸۰۷۲
​به گفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دخالتهای وزیرصمت در عزل ونصبهای مدیران ارشد دو خودروساز(سایپا و ایران خودرو) وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد.
سایپا و ایران خودرو حیاط خلوت دولت نیست

به گزارش اقتصادنیوز؛ عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرای اسلامی با اشاره به سهام اندک دولت در ایرانخودرو  (۶٪ )  و سایپا (۱۷٪) گفت: دخالتهای وزیرصنعت، معدن و تجارت در عزل و نصبهای مدیران ارشد این دوخودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد.

اکبری با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو حیات خلوت دولت نیست گفت: بنده مکرر به وزیرصمت جناب فاطمی امین تذکر داده ام به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیات خلوت دولت نگاه نکنید ، این نگاه مغایر بامنافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است.

به گفته اکبری، عدم دخالت دولت در این دوخودروساز، موجب شکوفایی استعدادهایی می شود که از درون و برون می توانند به اینها کمک نمایند.

این نماینده مجلس افزود: دولت باید دراصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک نماید، تادرشرایط مساوی باخودرو سازان بخش خصوصی بتواند رقابت نماید، آنچه که تاکنون بوده نادیده گرفتن ظرفیتها و توان بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری و هزینه ساز بوده و موجب نارضایتی مردم شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوشزد کرد: درهرصورت وقتی وزیرصمت باکمک کمیسیون صنایع ومعادن و نمایندگان  مجلس موفق به اخذرای اعتمادشده، خودش را بی نیاز از مشورت با مجلس و کمیسیون نداند، موفقیت وزیر صمت در بخش عظیم صنعت و معدن و خدمات وابسته که موتور حرکت اقتصادکشور است در گرو مشورت و همکاری مجلس و اعتنا به نظرات دلسوزانه نمایندگان محترم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید