رونمایی لامبورگینی از ابرخودروی جدید خود+تصاویر

کدخبر: ۴۷۰۴۸۸
اقتصادنیوز: لامبورگینی به تازگی از محصول جدید خود به نام استراتو رو نمایی کرد که یک خودروی آفرود محسوب می شود.
رونمایی لامبورگینی از  ابرخودروی جدید خود+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز ، شاید در ذهن بیشتر مردم نام لامبورگینی به دلیل ارتفاع پایین این خودرو با خودروهای لاکچری شهری که در مواجهه با یک دست انداز و سرعت گیر به مشکل بر می خورند، مترادف باشد. این موضوع در حالی است که لامبورگینی به تازگی از محصول جدید خود به نام استراتو (به ایتالیایی به معنای جاده خاکی) رو نمایی کرد که یک خودروی آفرود محسوب می شود. استراتو برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به صورت مفهومی به عنوان یک نسخه خشن تر از لامبورگینی هوراکان اوو معرفی شد. در آن زمان، یکی از سخنگویان لامبورگینی گفت که علیرغم اینکه حداقل یک خودروی کارآمد آفرود توسط لامبورگینی ساخته شده است، این شرکت هیچ برنامه ای برای تولید این مدل ندارد.
اکنون، ظاهرا این خودروی آزمایشی به نسخه تولید مبدل شده است و شواهد نشان می دهد که ممکن است این محصول زیبا و قدرتمند در نهایت به مشتریان ارائه شود.
از نظر بصری، استراتو فاصله بسیار بالاتری از سطح زمین نسبت به هوراکان اوو دارد. روی سقف این خودرو ورودی هوا و همچنین مجموعه ای از ریل های سقفی قرار داشته و  سپر جلو نیز با یک محافظ سنگی و یک نوار نور LED روی کاپوت تقویت شده است. این خودرو هنوز دارای قوس‌ های چرخ ‌های توسعه ‌یافته مفهومی نیست، که لامبورگینی قبلاً اشاره کرده بود که می ‌توان آن‌ها را به کمک چاپگرهای سه بعدی تولید کرد.
کانسپت اصلی استراتو از همان V10 تنفس طبیعی 5.2 لیتری هوراکان اوو بهره می برد که ۶۳۱ اسب بخار قدرت تولید می کرد و این قدرت زیاد را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به هر دو محور می فرستاد. انتظار می ‌رود که نسخه عرضه شده به مشتریان استراتو، تنظیمات فرمان چرخ‌ های عقب هوراکان را حفظ کرده و در عین حال  نسخه اقتباسی از سیستم حالت رانندگی لامبورگینی دینامیکا ویکولو اینتگراتا  را داشته باشد  که در ایجاد چسبندگی روی سطوح کم کشش مؤثرتر است.
گفتنی است لامبورگینی تنها شرکتی نیست که با نسخه‌های آفرود، خودروهای اسپورت خود آزمایش می‌کند. پورشه در حال آزمایش یک نسخه پرسرعت سافاری از ۹۱۱  است و مورگان متعهد به ساخت هشت نسخه از محصول پلاس فور CX-T شده است.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا استراتو یک پروژه یکباره مانند رودسترهای Aventador J و SC20 خواهد بود یا در تعداد بیشتری به عنوان یک سری محدود مشابه Sián FKP 37 ساخته می شود.
لامبورگینی قبلاً متعهد شده بود که حداقل دو محصول جدید را در سال ۲۰۲۲ معرفی کند که انتظار می ‌رود این دو محصول در قالب به ‌روزرسانی هوراکان و اوروس اس یو وی عرضه شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید