رعد 1250 اسب بخاری در راه است + عکس

کدخبر: ۲۰۱۸۴۴
مجله خودرو: تکیون (Tachyon)، به ذرات فرضی اتلاق می شود که سریعتر از نور حرکت می کنند و حالا این نام بر روی یک سوپراسپرت خارق العاده تمام الکتریکی نهاده شده است. این ابرخودرو الکتریکی توسط کمپانی کالیفرنیایی Raesr از سال 2012 در حال توسعه و تکمیل بوده و قصد دارد به نوبه خود، دنیای ابرخودروهای الکتریکی را دگرگون کند.

از این سوپراسپرت، با عنوان خودرو بتمن در دنیای واقعی یاد می شود و کابین جنگنده مانند در کنار المان های آیرودینامیکی که تا به حال مشابه آنها دیده نشده است، تکیون را به یکی از خاص ترین خودروهای روی کره خاکی تبدیل می کند. 

مشخصات فنی تکیون، فرای باور خواهد بود. شش موتور الکتریکی مجموعأ می تواند 1250 اسب بخار نیرو و رقم شگفت انگیز 4948 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن، این ابرخودرو فقط و فقط 1338 کیلوگرم وزن دارد. طراحی خاص بدنه نیز باعث شده تا ضریب مقاومت در برابر جریان هوا، به 0.39 برسد. 

raesr-tachyon-speed 5

به ادعای سازنده، تکیون در کمتر از سه ثانیه می تواند صفر تا صد را پشت سر بگذارد و در کمتر از هفت ثانیه از صفر به 193 کیلومتر بر ساعت می رسد. تکیون در کمتر از 10 ثانیه مسافت 400 متر را طی می کند و می تواند به حداکثر سرعت 386 کیلومتر بر ساعت برسد. 

به ادعای Raesr، تکیون می تواند با یکبار شارژ کامل، مسافت 240 کیلومتر را بپیماید. سازنده مدعی است که تکیون پس از تکمیل مراحل آزمایش، به تولید انبوه می رسد. 

سامیار راشد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید